Surround receiver valg, af de udvalgte {{forumTopicSubject}}
Hej
Det er sikkert noget som dukker op rimelig tit her på forumet, meen jeg skal ud og have ny forstærker og har kigget på disse.
Onkyo TX-NR709
Harman Kardon AVR 365
Harman kardon AVR 460
Pioneer VSX-1021
Marantz SR6005
Det skal Drive
Dali ikon 6 mk2
Dali ikon mk2 center
Dali ikon on-wall mk2
B&W Sub
Musik/Film : 60/40
Har få krag. Skal have de nyeste TrueHD, DTS Master Audio osv. Der skal være Pre-out til effekt forstærker og skal have HDMI 1,4
Jeg har valgt dem ud fra prisen, og må nok heller komme ud og høre nogle af dem, men man kan jo starte med og undersøge lidt hjemme fra.
Jeg har hørt på harmon kardon og kan godt lige lyden, men når den får et signal fra HDMI selv om det er stereo signal vil den selv lave det om til sådan noget virtuel surround og det er lidt bøvlet og sætte på stereo, kan ellers godt lige lyden af dem.
Hælder nok mest til den Marantz men har ikke noget belæg for den ide.
Har du plusser og minusser for de forskellige forstærker, evt. noget andet jeg skal kigge på. eller bare en kommentar der kan hjælpe mig i mit valg.
og det med og læse test bliver jeg ikke meget kloger af.
www.digitaltrends.com er de generalt glade for de Marantz og Denon sådan ok.
www.whathifi.com er virkelig glade for Onkyo og igen Denon ok.
Håber på et svar.
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 52 Svar: 184
maj 2009
Følger: 21 Følgere: 23 AV-enheder: 3 Emner: 61 Svar: 1.040
Men hvis jeg var dig, ville jeg som sagt vælge Marantz, men skynd dig inden at de nye modeller kommer, for jeg har set dem på Marantz egen hjemmeside og må ærligt indrømme at jeg på ingen måde syntes om, deres nye design på deres kommende reciever og syntes at det er utrolig synd at de har valgt det design.
Jeg har selv været marantz ejer i gennem 8år ca og er på ingen måde blevet skuffet, mere overrasket hverken over den måde som de behandler lyden på og den kontrol som de har over højttalerne.
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 24 Svar: 1.573
(link fjernet)
Lyder bedre end Harmon Kardon, stærkere end Marantzen, og tæsker dem begge på features. Nup den eller Onkyo´en, som også er rigtig fornuftig, bare knap så pænt design.
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 2 Emner: 5 Svar: 10
feb 2010
http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?refID=20123&info=p2665_Pioneer-VSX-2021--schwarz-.html
http://www.redcoon.de/B309272-Pioneer-VSX-2021-K_7-Kanal-AV-Receiver?refId=psm
De er lidt dyrere men også nogle du kan regne med 100%
okt 2005
Pioneer bliver desvære lidt for dyr hvis det skal være med preout.
Onkyo TX-NR709 Bedst til Surround i den prisklasse.
- Watt ikke oplyst i RMS og målt ved 6ohm
- Ikke den bedste sterio funktion
+ Super fede funktioner, og lækker menu
+God til Surround
Marantz SR6005 Bedst til Sterio i den prisklasse.
- Ikke så mange funktioner, Dårlig DOS agtig menu.
- Ikke den bedste Surround funktion
+ God Power, med Digitale forstærker
+ God Sterio funktion
Så det jeg skal vælge imellem er Funktionen og Surround eller Sterio og Power.
Marantz SR6006 og Pioneer VSX-2021 har så vidt jeg kan finde ud af af lidt af det hele, Pioneer nok stadig lidt beder surround funktion men de er begge 1500kr - 2000kr over mit budget.
Det er det jeg er kommet frem til.
okt 2005
Og jeg ved ikke hvordan dens digitale forstærker macher mine Dali, da digital forstærker ofte kan være lidt tynde i lyden.
feb 2010
18.5 kg Icepower som river samtlige recievere rundt nævnt i denne tråd:
http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?refID=20123&info=p1460_Pioneer-SC-LX-72--schwarz-.html
Men muligvis lidt overkill til dit setup
Surround receiver valg, af de udvalgte