3.394 visninger
|
Oprettet:
Jamo Surround 200 {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg overvejer lidt at sætte mine Jamo Surround 200 dipol højtaler op her hjemme, men ved ikke hvordan med placeringen.
Optimalt siger Jamo's katalog fra 1996-97 at de skal sidde på en sidevæg. Men her hjemme er det absolut ikke muligt da der ingen sidevægge er. Eller jo det er der, jo så kommer den ene til at sidde 6 meter væk. Ikke optimalt.
Hvad har folk af erfaringer med denne højtaler?
Kom endelig med noget input.
De vil komme til at spille sammen med et sæt 507. Og så er jeg på jagt efter en Center 160.
Alt sammen trukket af en Yamaha RX-v671.
Mon ikke det vil fungere OK
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Svar: 371
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 48 Svar: 260
Hvordan var forskellen forresten på at køre dine 707 med bi-wire og single wire? Gav det noget?
aug 2008
aug 2008
Jeg kom også til at tænke på ikke man kunne montere dem på et beslag i stil med dette : http://www.standsandmounts.com/images/products/detail/20.0CA.gif for at udnytte den effekt som den type højttalere nu har.
(det lyder helt kanon herhjemme ihvertfald!)
dec 2009
Men mængden af watt er cirka det samme, da den i 2 kanals drift har flere watt at spille med, end når den trækker på 4 kanaler. eller flere.
Men overvejer da at prøve det igen. Fik bare ikke rigtigt noget ud af det første gang jeg prøvede.
Men måske jeg skulle prøve det igen med nogen nye kabler.
Lige nu kører jeg bare QED kabler af den billige slags. måske noget supra kunne være fedt for at både få noget mere saft igennem og så køre bi-wire.
Hvis det da giver så meget som du siger
dec 2009
Jamo Surround 200