2.847 visninger
|
Oprettet:
Placering af baghøjttalere? {{forumTopicSubject}}
Da min stue ikke lige er den mest optimale til hjemme bio er jeg kommet i tvivl om hvor det bedste sted for placering af baghøjttalere er, jeg har lavet en tegning der viser rummet.
Baghøjttalerene er disse
(link fjernet)
Håber der er nogle der har lidt input.
P.s. det er ikke muligt at sætte tv på endevæggene i rummet, i den ene ende er der et stort vindue og radiator og i den en dør hvor den ene front skulle stå
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 67 Svar: 386
Loft højten er normal så det er vel en 2.5m
Jeg ville normalt også tænke at bagvæggen er det bedste sted men de højttalere jeg har kan kun sidde så de peger frem af og tænker at så kommer lyden jo slet ikke i nærheden at sofaen
sep 2007
Eller det bryds konen sig ikke om måske?
sep 2007
Subwooferen skal du ikke være bange for vil miste noget ved det.. du vinder faktisk noget ved at sætte din sub i hjørnet..
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 118
Sæt højttalerne 90 gr. ud fra væggen, så de spiller mod hinanden. Enten med beslag eller, en indfarvet multiplade eller hvad der nu passer. Sæt dem ca. 170-180 cm over gulvhøjde. Flyt din sub hen i hjørnet ved sofaen.
Alternativt monteres baghøjttalere med loftbeslag så den højre (længst ovre mod køkkenet kan rykkes lidt længere ud til siden og sofaen kan centreres i forhold til fronter og skærm. Beslagene skal være passende lange til at få højttalerne ned i fornuftig højde
Grøn løsning er no go.
Placering af baghøjttalere?