1.007 visninger
|
Oprettet:
Analog til digital {{forumTopicSubject}}
Hej alle! Jeg vil gerne have lyd fra PS3 over i min forstærker men den har ikke Digital optisk indgang (eller hvad det hedder) Har set at man kan få en konverter der laver Digital optisk om til analog phono..! Vil det være bedre eller dårligere lyd end hvad jeg gør nu (kører HDMI i tv og så jack/phono stik i forstærker - lyder ikke godt nok!)? Kommer det til at lyde dårligere end hvis jeg havde forstærker med Digital? Takker
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Du skal sådanset bare have en DAC. Problemet er bare at det som udgangspunkt kun er stereo, men hvis jeg forstår dig rigtig, så er det også formålet?
Med hensyn til kvaliteten, så tror jeg ærligtalt ikke det er muligt at få en ekstern DAC som ikke er mindst, dobbelt så god som alle mainstream konvertere i div. surround apparater
Det er til gengæld nok ikke en billig løsning, og du skal nok regne med 1-2000kr. for de billigste! Men du kan ofte finde dem brugte i div markeder, eks. her på siden, eller hifi4all.dk o.lign.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Ekstrem vellydende DAC (har den også selv Godtnok uden strømforsyning, men som han skriver, kan man selv lave en... Dog skal man være lidt forsigtig med jack stikket, og det er givetvis også derfor han har brændt sin af.
Men tør godt vædde min gamle hat på at du ikke får en bedre DAC til de penge!
Analog til digital