{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Købt af analog eller digital-kabel!?! {{forumTopicSubject}}

Hey HF-galleri

Jeg har et bette problem. Jeg bruger meget min computer til at høre musik fra over anlægget! Men jeg er ved at overveje at opgradere til digital-lyd! Men da det er en bærbar er SPDIF-udgangen ikke standard. Det phono-kabel jeg har nu er ca 0,8m og jeg vil gerne jeg kan tage min computer med over i fx sofaen. Også en af grundene til jeg gerne vil opgradere!

Jeg har følgene valgmuligheder:

Valgmulighed 1.

Jeg nøjes med at købe et længere phono-kabel i en højre kvalitet end det kabel jeg har nu.
Link til det overvejet phono-kabel: (link fjernet)
Samlede omkostninger 399,-

Valgmulighed 2.

Jeg køber et eksternt lydkort fra Creative og et digital-kabel fra HF-klubben.
Link til de overvejet produkter:
Creative Soundblaster: http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=205&product=9103&nav=0
Digital-kabel: (link fjernet)
Samlede omkostninger 1421,-

Hvis i stod overfor dette valg, hvad ville i så vælge??

På forhånd tak!!!

Mads H

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt af analog eller digital-kabel!?!
  • #1   13. jul 2006 jeg ville nok tage 1.

• #2   13. jul 2006 Selvom konverteren på lydkortet er udemærket, så tror jeg aligevel den er bedre i din receiver, så jeg ville gå efter den digitale løsning! smiley
    Men jeg ville nu vælge det billigste lydkort jeg kan finde med s/pdif udgang... For det er lidt dem omvendte verden hvad angår digital lyd, og det det bedste S/pdif signal jeg har fået ud af en computer var faktisk fra et elendigt c-media codec... Så hvis du ikke skal bruge andre funktioner eller analogdelen, så spring hen over det creative kort!

Hvad angår det kabel du har fundet ved klubben, så er det faktisk billigt! Men ellers så ville jeg finde et ganske alm. (godt afskærmet) 75ohms antenne kabel, og så sætte et par billige phono stik på... smiley Men ellers hvis du vælger et usb lydkort, så kan du jo trække op til 5m. med usb'en! Og det er noget mindre overfølsomt overfor jitter og den slags smiley

• #3   13. jul 2006 Michael H:

Jeg hælder oss mest selv til den løsning. Har du evt et alternativ til et bedre lydkort end det fra Creative??

• #4   13. jul 2006 (link fjernet) <- Dette kort er selv det jeg har tænkt på at købe til min computer, for at køre digital-lyd (optisk - da der så ikke er risiko for at forstærkeren brænder af)

Dette kort er også forholdsvis billigt. Og det kan det, det skal - spytte digital-lyd ud.

Det har også fået vildt høje roser fra folk, der har brugt det til dette formål.
    Så jeg er slet ikke i tvivl om at jeg ville vælge dette kort + et optisk digitalt kabel (Black Rhodium smiley som jeg har en forkærlighed for) Samlet bliver det en pris på ca. 700-800kr.

• #5   14. jul 2006 mit S/pdif udgang på min bærebare lyder fuldstædnigt af lort til i forhold til mit gamle analoge creative soundblater live 5.1 kort..

• #6   14. jul 2006 Jokke < Men nu er det kort jeg anbefaler netop et "Creative Soundblaster Live 5.1".. Bare eksternt. Jeg har desværre ikke haft mulighed for selv at afprøve det - men jeg har kun hørt positivt om det...

• #7   14. jul 2006 >> Christian S
    Hvis du bare kobler kablerne sammen, imens udstyret er slukket, så burde der ikke være nogen risiko for at brænde noget af!
    Afbrændings faren opstår først, hvis stelplanerne for lov at svæve væk fra hinanden, og da phono stik somregel er konstrueret så fasen er den der bliver forbundet først, så risikere man op til 115v. på indgangen... Og det kan være skidt for udstyret smiley
    Men hvis stelplanerne er udlignet, så er denne fejl mulighed ihvertfald elimineret!

Og Coaxial forbindelse er helt klart at foretrække, da man undgår yderligere konverteringer af signalet!

• #8   14. jul 2006 Michael H < Det er vi helt enige om. Men jeg vil bare ikke risikere noget, da garantien ikke dækker, hvis uheldet skulle være ude. Så jeg "nøjes" med optisk.

• #9   14. jul 2006 Problemet er jo ikke blevet større end det altid har været, i de utallige år, hvor man har kørt med analog forbindelser! smiley

• #10   27. jul 2006 Så er det købt! Valgte den digitale metode og er meget tilfreds!

Jeg takker for hjælpen!

• #11   28. jul 2006 >> Mads
    Købte du Creative kortet? Hvis ja, køre du det så optisk, eller hvad, for databladet siger jo den kun har optisk ud... Det havde jeg slet ikke set før nu smiley

Kommentér på:
Købt af analog eller digital-kabel!?!

Annonce