{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dali Blue 5005
  • #1   9. dec 2009 Nej det tror jeg ikke. jeg har selv den gamle model (Dali 808), men der burde ikke være noget specielt du skal holde øje med.
    Og 1500 kr er en rimelig god pris da det er den nye serie af blue serien (:

• #2   9. dec 2009 set i forhold til Dali concept 5, som er dens direkte afløser, så er 5005 en noget bedre højttaler.

jeg køre selv denne serie, med 8008, 6006 og 2002 samt C1000,
    og syntes ik der er så meget ondt at sige om dem.

1500 for et sæt 5005, det er både fair og en fin pris, men hvis det var mig,
    så ville jeg nok sigte lidt højere, da man for de sidste håndøre får ganske meget lyd for pengene.
    der tænker jeg på 6006 hvor den lige har den enhed mere.

men hvis man er tilfreds med lyden i 5005, så er det et ganske godt køb til 1500 spir.

• #3   9. dec 2009 sludder med mig, jeg tænker på concept 6 der afløser blue 6006,
    der er ikke noget der hedder concept 5....

min fejl, skal ikke ske igen.

men stadig, Blue serien, syntes jeg er bedre end concept serien,
    det var bare det jeg ville sige.

• #4   10. dec 2009 Går de ligeså dybt som B&W 604s3 ? Og lyder de ligeså åbne ?

Savner en højtaler, som kan levere et lydtryk, samtidig med at diskanten kæler for mine ører smiley
    -Skal føle at jeg er til stede til en koncert når jeg hører noget musik.
    Intenst...

Kan denne Dali Blue levere det ??

• #5   10. dec 2009 kort sagt, nej.

• #6   12. dec 2009 Jeppe er du døv, eller hvordan kan du udtale dig sådan ?

• #7   13. dec 2009 Du skriver
    "Oo. Jubas .oO: Med en dali eller b&w højttaler kommer du aldrig til at opleve det - og da slet ikke til de penge."

Uddyb det, for da må du da virkelig være tonedøv.

• #8   14. dec 2009 Hvis man køber en Mercedes eller en skoda fra 1990, så er der jo også forskel i pris og kvalitet.

Dali 5005 var i toppen af poppen og en af de mest solgte højtalere der i 90'erne, hvertfald Blue serien.

Så hvorfor er der solgt så mange af dem, når det nu er sådan en dårlig højtaler, Jeppe S ?
    Er der virkelig SÅ mange som er tonedøve ?

Pris har intet at gøre med hvilket produkt man får i sine hænder.
    F.eks. den cdafspiller jeg fik her for 3uger siden.
    Den var Gratis, og spiller LANGT de fleste cdafpillere af pinden.
    -Men den er vel hellere ikke go nok, fordi at jeg ingen penge har givet for den... Den vil kun være go hvis jeg havde smidt 5000kr ud efter den ?!

Jeppe S... din argumenter er ultra tynde, og din viden kan ikke bruges i sådan en tråd her.

• #9   14. dec 2009 Nu har jeg jo ikke på NOGET tidspunkt håndhævet at jeg vil have en sammenligning mellem en højtaler til en nypris af 5000kr og så en højtaler med en nypris af 100.000kr.
    -Vi snakker inde for de ramme som jeg har stillet op, og da hedder det B&W og Dali.

Du kan jo på INTET tidspunkt sammenligne B&W og Dali med Eltax ?!
    Kan godt være, at du har set dig sur på B&W og Dali fordi at du ikke kan betale prisen for deres varer, men derfor skal du da ikke nedrakke dem.
    Selvfølgelig findes der højtalere til flere milliarder kroner, men rent lydmæssigt, så ligger de ikke så langt væk fra Dali og B&W f.eks.
    Lidt i samme stil med, at du ikke får noget ud af at skifte et højttaler kabel til 100000kr meteren, ud med et kabel til 10000000000kr meteren.
    Lyden er som den er, når den bliver produceret i studiet.
    -Et anlæg er ikke bedre end dets svageste led.
    Der er ingen lyd som er korrekt, eller Highend. Det er noget opreklameret fis.

Hvornår snakker man Highend ?
    Er det kun når produktet er forgyldt med 50kg diamanter, og 150kg guld, og kan skinne mere end det kan spille.

Man skal da HVERTFALD op og ofre omkring 3-5000kr for at få en cdafspiller som spiller bedre end den GRATIS afspiller som var fundet i containeren.

• #10   14. dec 2009 Hifiklubben.. hvorfor kommer de nu ind i billedet her ?

Jeg har læst en masse om mange produkter, ja... men jeg har såsandelige gjort min erfaring ved at lytte mig frem, og kan SLET SLET SLET ikke følge dig.

Hva med at smide dit anlæg herind, så vi alle kan se dine fine ting, istedet for at spille så karlesmart, og mene at kun DIT er godtnok.

• #11   14. dec 2009 Sjov debat/skænderi, egentlig. :o)
    I har i virkeligheden ikke noget at være uenige om, andet end at Jeppe synes B&W er noget skrammel, og det er han sådan set i sin gode ret til.

Jeg tror det der tikker Jeppe (og også mig lidt), er din efterlysning: "Savner en højtaler, som kan levere et lydtryk, samtidig med at diskanten kæler for mine ører."
    Det mener jeg slet ikke at B&W, Dali eller mine egne Teufel kan, hvis man sammenligner det med andre setups, som virkelig kan det. Der kan jeg referere til et stereo setup bestående af BAT, Sonos Faber og Kimber kabler til ca. 350 kilo, jeg hørte for ikke så længe siden. Det er jo en HELT anden oplevelse, end vores middelklasse HiFi kan levere.
    Uenigheden består vel i, hvad vi hver især ligger i det som Jubas efterspørger. :o)

Og så må jeg altså lige tilføje at rigtig HiFi er dyrt... Derfor mener jeg at det er unfair at sammenligne højtalere i forskellige prisklasser. Det giver jo sig selv, at har man 100.000 kr. til et sæt højtalere, så har man også de sidste 250.000 kr. der skal til for at få dem til yde optimalt.
    Og den CD afspiller er afgjort god. Men skulle du selv have købt noget tilsvarende, var du, som du selv siger, kommet af med 5.000 +. Så fordi den var gratis for dig, a stroke of luck, har den stadig en værdi., og kan derfor ikke bruges som argument for at "dyrt ikke nødvendigvis er godt".

Bare mit lille sure opstød. Hehe... :o)

Kommentér på:
Dali Blue 5005

Annonce