1.002 visninger
|
Oprettet:
Højttalere til senere udbygning {{forumTopicSubject}}
Hej.
Som ny bruger og helt ny på audio området, søger jeg lidt råd.
Jeg skal bruge højttalere til en Onkyo 809/1009. Jeg vil starte ud med front, og sub, senere center og bag, da jeg ikke har noget pengetræ =0) og hellere købe lidt af gangen, og så få noget ordentligt.
De skel bruges til film, og så hører jeg hip hop/rap, pop og rock, så det spænder vidt. Jeg kan godt lide en dyb bas man kan mærke i brystet.
Hvad kan i anbefale?
Pft.
René
jun 2011
Følger: 6 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 290
nov 2005
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 6 Emner: 315 Svar: 1.934
Personligt er jeg vild med dali´s ældre modeler, 450,850, 18 mk2 og evidence 470, 870. som er en nyere version af 450-850.
Ud over dali, så kan du se på DLS, b&w og focal.
Der er ikke to som mener det samme om samme højttaler, så det er dine øre og dit valg.
Jeg kender ikke til onkyo, men har læst meget godt om dem.
Jeg gjorde som dig, og købte lidt af gangen når der var råd til det, Jeg var bare så DUM at købe nyt og spilde en masse penge, for man får så meget mere for pengene ved at købe brugt, og mange gange noget som er langt bedre.
Du er velkommen til at komme forbi og lytte til mine højttalere og danne dig et indtryk. har også et par stykke til salg.
har følgende stående du kan hører.
Dali 850, 450, 300, 202, SC-7 Center og en hjemmebygget sub med 10" enheder.
Men start ud med at køb nogle rigtig lækre og gode Front højttalere, derefter en sub, Center, og bag.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103
Nu anbefalder du dali til den forstærker.. men hvis han spiller musik, og elsker noget bas som kan mærkes.. hvorfor så ikke anbefale dali 909 eller 109?? de kræver dog 100 wat per kanal +
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
den kan sgu rykke noget bas af sig
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Jeg vil helst have nyt, da jeg ellers ville kunne blive snydt godt og grundigt, for jeg aner ikke hvad man skal være opmærksom på ved køb af brugt.
Og med hensyn til at lytte med egne ører, tror jeg hellere at jeg vil lytte til jeres vurderinger, da jeg før har været stillet tilfreds med pc højttalere og tv'ets egne højttalere. =0)
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
Højttalere til senere udbygning