Cerwin Vega nørd søges! D-9 {{forumTopicSubject}}
Hej alle. Jeg har købt et par UTROLIG fine Cerwin Vega D-9 til 1.700kr i den Blå Avis. De har forbavsende lidt skrammer og stort set alle enheder virker perfekt. Jeg er dog bekymret for noget..
Det ene horn, altså "High-speaker" enheden, skratter lidt når der spilles højt.. Hvad kan det betyde? Det er MEGET meget lidt, men det er nok til at jeg kan høre det.. Og så ville jeg gerne vide om mid-enhederne er originale til D-9? Der står, "Made in Taiwan" bagpå.. Og det er meget plastik.. Og så den sidste ting, der bekymre mig mest. Level-Frequency drejeknapperne virker ikke på mid-enhederne på begge højtalere og den virker ikke på det ene horn.. Er det noget der kan fixes? Og så er der gitter på basserne, fordi den tidligere ejer smed frontstoffet væk..
Og som i kan se, så skal der nyt ophæng på basserne. Det bestiller jeg snart.. Og så vil jeg sige det mit første sæt Cerwin Vega højtalere, så jeg er ikke "prof" på dette område.. Jeg er utrolig glad for dem, de er virkelig det jeg har ønsket mig!
Håber nogen kan hjælpe mig med det... Tak på forhånd!
---DER ER BILLEDER PÅ MIN PROFIL---
Kasper Lysbjerg Jørgensen
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
der var en mellemtone og en diskant røget i begge sider, samt de potmetre var også groet fast, det gør de fordi de ikke kan håndtere den effekt der afsættes i dem..
jeg fandt nye potmetre ved ELFA.se liniære potmetre hedder de.
basserne fik jeg renoveret ved basrep som også havde nogle af de andre endheder til at ligge, alt i alt kostede de mig 1800kr at renovere så de var fuldt spilbare igen, og så malede jeg dem halvmat sorte, grundet at "fineren" var ødelagt
solgte dem for 3000kr og havde det sjovt imens
men en FED højttaler der kan spille ORDENTLIGT op til fest
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 23
Ronnie, Det er en super fed højtaler! Jeg har en forholds vis lille forstærker, så jeg har ikke rigtig spillet op for dem endnu
Og til jer alle, kan i andbefale en forstærker? Gerne en lidt billig en..
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 132
jan 2013
dec 2010
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 783
jan 2013
jan 2013
dec 2010
Følger: 11 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 783
20watt er jo heller ingen ting i forhold til hvad de højtalere kan æde og de har en god appetit
http://www.simplyspeakers.com
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
jan 2013
Cerwin Vega nørd søges! D-9