{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.932 visninger | Oprettet:

Rasmus S
Rasmus S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

optimal højtaler placering {{forumTopicSubject}}

Hey hifi galleri.
jeg har købt hus og skal ha mit surround sæt og at hænge. men hvad vil være den mest optimale placering af mine højtalere?
har et sæt jamo thx one og min stue er der et billede af her.
hvor langt ude skal jeg hænge mine fronter og baghøjtalere?
skal ha kabler trukket i rør som skal mures ind i vægen så derfor er det lidt svært bare at flytte rundt på dem når de er kommet op.
Håber nogen kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  optimal højtaler placering
  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2014

#1   16. feb 2015 Billedet er lånt, men det er dette sæt jeg har smiley

profilbillede
  • #2   16. feb 2015 Prøv dig frem

• Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2014

#3   16. feb 2015 problemet er bare at jeg skal have rør til kablerne ind i væggen og de er bare ikke sådan lige at flytte smiley

• #4   16. feb 2015 Du kan vel lægge kablerne ind i væggen efter du har fundet ud af hvor højtalerne skal være smiley

• Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2014

#5   16. feb 2015 Vil bare gerne have det lavet mens jeg renovere i stedet for at jeg skal til at svine igen efter jeg er blevet færdig:-)

• #7   16. feb 2015 Dette ville nok være det optimale. Og så sub et sted foran med fronterne

profilbillede
  • Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2014

#8   16. feb 2015 Tak for det søren, regner med at stille sub i et hjørne ved fronterne smiley

• #9   16. feb 2015 Det er rart med lidt frihed for at kunne flytte subben rundt. Hos mig duer det ikke med sub i hjørnet. Bassen bliver boostet, men det gør unoderne også. Hos mig har jeg 2 subs placeret ca 1/4 rumbredde fra center sub til væg. Så nu hvor du bruger ordet "optimal" så kan subwoofer placeringen ikke helt udpeges uden at prøve sig lidt frem

• Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2014

#10   16. feb 2015 Den må jeg prøve at flytte lidt rundt med så, der skal kablet heller ikke mures ind:-) tak for det smiley

• Ian K
    Ian K Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #11   18. feb 2015 Hej Rasmus !
    Den optimale lytteposition vil svare til afstanden mellem de 2 front-højttalere.
    f.eks: med 4 m. mellem højttalere vil den ideelle lytteposition være midt mellem højttalere 4 m. derfra så det danner en ligebenet trekant. Vend trekanten modsat, og du har placering af bag-ht. Center-ht giver sig selv og sub´en er op til dig selv.
    Dyb bas er meget svær at høre hvor kommer fra.
    Kort sagt højttalerplacering i et kvadrat er optimalt
    Ian

• Rasmus S
    Rasmus S Tilmeldt:
    apr 2014

#12   18. feb 2015 Det lyder fornuftigt, tak for det. Så har jeg lidt mål at gå ud fra smiley

Kommentér på:
optimal højtaler placering

Annonce