2.433 visninger
|
Oprettet:
B&W M1 - Godt/skidt? {{forumTopicSubject}}
Hej HG...
Skal have mig et "lille" 5.1 system til stuen.. Har kigget på sådan noget M1´er..
Er de penge værd?? Skal også kunne bruges til musik i ny og næ, men mest til film.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 2 AV-enheder: 2 Emner: 83 Svar: 300
Men min oplevelse var at Fazon sat stadig var bedre end M1. Den var bare mere åben i lyden. Fazon lcr var langt bedre med et virkelig åbent lydbillede ift M1, men også den mindre sat.
Jeg endte selv ud med en front bestående af Fazon lcr og 2 Fazon sat som bagkanaler og vil derfor anbefale dig sådan et setup.
M1 er fede, enkle, og der kan tilkøbes nogle lækre standere, men de spiller ikke bedre end Fazon (i mine øre).
Har tidligere haft en gammelt sæt M1, der i sin tid blev udskiftet med gulvmodeller, så jeg har hørt dem til film og husker dem som værende med god sammenhæng. Åbenheden jeg nu oplever på Fazon overraskede mig i en direkte sammenligning - og det er den nye M1 mt50
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 78 Svar: 369
aug 2012
Men 2500kr er også en fin pris. Hvilken sub skal du have til?
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 78 Svar: 369
Vil du så anbefalede med går efter mt50'erne?
aug 2012
Hifiklubben siger i er surround setup, med subwoofer er forskellen minimal. Det er mere hvis de skal spille eks i et 2.0 setup (hvilket de uanset ikke bør:))
SÅ - personligt havde jeg nok købt de her til 2500kr og så satset på en super subwoofer. (de M1 kan sælges til 2500kr igen).
Jeg har tidligere selv haft to b&w asw610 og været rigtig glade for dem. Jeg skiftede så til svs nu her da jeg fik fat i fazon'erne. Og den er altså ligaer bedre. Der er en langt større sammenhæng i lyden. Tildels i de dybere toner, men især i de høje bas toner (som du især skal har brug for med satelitter). Der kan asw610 altså ikke levere så meget før end den overgår sit niveau og så ender du med at skrue ned for db og det koster så på hele lydtrykket.
Så jeg vill klart holde øje med en brugt svs sb12 nsd. De fåes helt ned til 2500kr nogengange. Og de laver altså lyd for pengene.
B&W M1 - Godt/skidt?