2.464 visninger
|
Oprettet:
B&W CM7 VS. DM683 {{forumTopicSubject}}
Hvilken ville i vælge ? gerne begrundelse tak da valget næste gang står imellem en af de 2
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Emner: 12 Svar: 1.746
Du skal simpelthen ud og lytte på dem begge.
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
683'eren, den har en meget tung lyd, og en meget fremhævet bas. (Perfekt til teenageren).
CM7'eren derimod er mere behærsket og raffineret, og selvom det er længe siden jeg har hør dem ved siden af hinanden, så mener jeg faktisk at CM7'eren spiller en smule højere, før den brækker sig. På det område kan man måske nok mere høre kabinettet spille med på 683'eren.
Ingen af dem er decideret dårlige! Men nok tiltænkt hver sit publikum
Personligt ville jeg selv vælge CM7, hvis valget stod imellem de to. Men det er jo en smagssag!
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.568
Og du kan slet ik sammenligne de 2 modeller.
Hvor CM7 er en dejlig luftig model der får det hele, er 683 mere rå i bassen og har en snert af dali Concept (som i mine øre er en elendig højttaler)
CM7 ligger sig mere op ad de dyre prof modeller fra B&W
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 25
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
NEJ med understreg.... Du kan da slet ikke sammenligne en 683'er med Concept!!!!!
>> Anders & Money.......
Jeg forstår hvad folk ser i 683'erne, men faktum er at de har et gevaldigt tryk på den nederste del af frekvens kurven, og det tiltaler nok ikke hifi folk så meget... Men folk i alm.hed, de vil jo blive ekstremt positivt imponeret over den tyngde og kraft de kan spille med, når de ellers er vant til Bilka papkasse højtalere.
Dermed ikke sagt at det er en dårlig højtaler, men af de to modeller, der kan vist ikke være meget tvivl om at CM7 er den mest korrekte!
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 9 AV-enheder: 1 Emner: 20 Svar: 337
B&W CM7 VS. DM683