764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Forstærker for varm. Forstærker for varm.

Når jeg har hørt musik eller set film i længere tid, bliver min forstærker meget varm, ikke sådan man ikke kan sætte hånden derpå. Men jeg syntes nu alligevel det er for meget. Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at køle den ned?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forstærker for varm.
  • #1   24. sep 2008 Har hørt det med at hvis den bliver for varm er det fordi den ikke kan trække de højtalere jeg har smidt på den.
    Men min gamle toshiba forstærker med 2x 45 watt blev ikke varm når jeg brugte den.

• #2   24. sep 2008 Så vidt jeg kan se i din AV-enhed er der en gals plade over forstærkeren? så kan den jo ikke komme af med den varme luft og bliver derfor varm.. man skal aldrig stille noget oven på sin forstærker... den skal kunne "trække vejret".. smiley

Jan B

• #3   24. sep 2008 Jan B:
    Jep tænkte først på det bagefter, men hylden er nu blevet flyttet op så der er ca. 10-15 cm fra toppen af forstærkeren til glaspladen.

Tænkte på at sætte nogle computer blæsere ind.
    Fandt 2 ens transformere herhjemme der har disse specs:
    Pri: 230v 50z
    sec: 12v 0,83A 10Va

Kan de bruges til nogle computer blæsere?

• #4   24. sep 2008 Ja det tror jeg godt de vil kunne bruges til.. smiley

• #5   24. sep 2008 Stefan P
    Jeg gør ikke... og dem der gør det, plejer da at ha en form for Hifirack så der er hylder og det kan komme af med varmen... men jeg ville aldrig stille noget oven på min forstærker..

• #6   24. sep 2008 Men der er vel også nogle forstærkere der ikke udvikler så meget varme som andre gør, og de kan muligvis derfor godt holde til det...

Kommentér på:
Forstærker for varm.

Annonce