1.189 visninger
|
Oprettet:
Optimal lyd. {{forumTopicSubject}}
Hey folkens...
jeg vil høre om der er nogle der kan sige nogle generelle retningslinier for hvordan man får den bedste lyd ud af sin forstærker og højtalere.. fx med hensyn til mængden af bas og diskant.
med venlig hilsen Jesper Nico
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 31 Svar: 350
Ellers er der ikke meget andet end at lytte sig frem til man er tilfreds.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.569
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
den korrekte måde er at finde den akoustiske korrekte placering af højttalerne, og så MÅSKE derefter bruge et eller andet kalibreringsværktøj via recieveren eller hvad man nu bruger
alt andet er forkert fremgangsmåde
men hvad anlæg snakker vi om?
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 31 Svar: 350
Men ja, lidt for hurtigt og ukorrekt svar fra mig.
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 23
Når man bliver træt af det, skruer man lidt på forstærkeren.
Når det så lyder pisse godt, savne man et projekt og køber ny forstærker eller højttalere - og starter helt forfra
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 AV-enheder: 2 Emner: 20 Svar: 1.131
det kommer helt an på om du er mest til en god tung bass eller bare at den skal markere sig lidt...
selv ønsker jeg gerne en bass man kan høre og især mærke... det syntes jeg selv jeg har fået gjort godt... og så derefter har jeg så indstillet på EQ'en hvor jeg har skruet lidt op for diskanten, men kun 1 tak af gangen indtil jeg syntes det lød godt...
højtaler placeringen har jeg også rodet lidt rundt med, men det gir den bedste bass for mig når de står tættest på væggen og så peger mod den bagerste sofa...
mange hifi fans vil så sige at så ''synger'' murene med og det lyder ad helvedet til... men jeg synets selv det er bedst når bassen brummer lidt i lejligheden, men stadig at beholde det kick når bassen går igang med at spille...
jeg er ikke selv en SQ man når det kommer til bass, der skal det bare brage & brumme og helst være så højt som muligt...
men det er jo noget du skal han afklaret... hvornår er du tilfreds med blandingen af bass, mellemtone og diskant...
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 107 Svar: 676
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 24 AV-enheder: 3 Emner: 123 Svar: 1.042
Nogle kan lyde runger bass, nogle kan lide kontant bass, nogle kan lide meget bass, nogle kan lide lidt bass.
Det samme med mellemtone og diskant..
Stil det efter det hvad du sys lyder bedst, så bliver det ikke mere perfekt end det.
Optimal lyd.