{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Optimal lyd.
  • #1   8. feb 2010 Hvis din forstærker har en auto indstillings funktion hvor man bruger en mikrofon så brug den.
    Ellers er der ikke meget andet end at lytte sig frem til man er tilfreds.

• #2   9. feb 2010 Jeg plejer at have mine tonecontrolere i neutral mode

• #3   9. feb 2010 sebastian, det er ikke den korrekte måde

den korrekte måde er at finde den akoustiske korrekte placering af højttalerne, og så MÅSKE derefter bruge et eller andet kalibreringsværktøj via recieveren eller hvad man nu bruger

alt andet er forkert fremgangsmåde

men hvad anlæg snakker vi om?

• #4   9. feb 2010 Mit svar er også på forudsætning at man ikke har mulighed for en anden placering.

Men ja, lidt for hurtigt og ukorrekt svar fra mig.

• #5   9. feb 2010 det er ikke uvæsnetligt at fortælle manden det jo

• #6   9. feb 2010 Det eneste rigtige, er at flytte rundt et utal af gange, prøve lytte, flytte igen, prøve lytte, flytte igen, prøve lytte.
    Når man bliver træt af det, skruer man lidt på forstærkeren.

Når det så lyder pisse godt, savne man et projekt og køber ny forstærker eller højttalere - og starter helt forfra smiley

• #7   9. feb 2010 indstilling af EQ'en er der sgu ingen maskine der kan gøre...

det kommer helt an på om du er mest til en god tung bass eller bare at den skal markere sig lidt...

selv ønsker jeg gerne en bass man kan høre og især mærke... det syntes jeg selv jeg har fået gjort godt... og så derefter har jeg så indstillet på EQ'en hvor jeg har skruet lidt op for diskanten, men kun 1 tak af gangen indtil jeg syntes det lød godt...

højtaler placeringen har jeg også rodet lidt rundt med, men det gir den bedste bass for mig når de står tættest på væggen og så peger mod den bagerste sofa...

mange hifi fans vil så sige at så ''synger'' murene med og det lyder ad helvedet til... men jeg synets selv det er bedst når bassen brummer lidt i lejligheden, men stadig at beholde det kick når bassen går igang med at spille...
    jeg er ikke selv en SQ man når det kommer til bass, der skal det bare brage & brumme og helst være så højt som muligt...

men det er jo noget du skal han afklaret... hvornår er du tilfreds med blandingen af bass, mellemtone og diskant...

• #8   9. feb 2010 Det er jo ofte en smagssag.

• #9   9. feb 2010 Det er smag og behag.. Ikke andet end det.. Kort og kontant..

Nogle kan lyde runger bass, nogle kan lide kontant bass, nogle kan lide meget bass, nogle kan lide lidt bass.
    Det samme med mellemtone og diskant..

Stil det efter det hvad du sys lyder bedst, så bliver det ikke mere perfekt end det.

Kommentér på:
Optimal lyd.

Annonce