{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

Daniel  J
Daniel J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Bruge center højtaler til musik. {{forumTopicSubject}}

G'morgen til galleriet.

Jeg var så heldig at få fingerne i en PIONEER VSX-2016AV ( http://www.pioneer.eu/eur/products/archive/VSX-2016AV-S/page.html ) samt en KEF center speaker, i går. I forvejen haves et par Jamo 507.

Nu er sagen, at grundet kommende flytning, damen er gravid og en masse ting og sager, så kommer anlægget ikke til at blive udvidet med baghøjtaler/sub/osv, det næste års tid.

Men for at center højtaleren ikke blot skal ligge at og samle støv, vil jeg egentligt gerne have koblet den til så den i det mindste kan pryde stuen, og afgive lidt musik sammen med jamoerne, indtil bedre tider.

Men har nu høvlet manualen igennem flere gange, synes ikke jeg kan finde en funktion som giver mig det jeg ønsker, (at den blot smider lyden ud over samtlige højtaler tilkoblet, uanset kilde)

Har også fedtet en masse rundt i windows, ligeledes ingen indstilliner at finde der.

Så er der nogen der ved hvad funktionen hedder på Pioneer, om min forstærker overhovedet understøtter det, eller blot har et par kloge ord, ja så er jeg lytter øre smiley

/Bonus info, Forstærkeren bliver brødfødt med musik fra mediecenteret ved hjælp af et optisk kabel (et af de små sorte firkantede typer)

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruge center højtaler til musik.
  • Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

Emner: 6 Svar: 64
    #3   26. jan 2013 Jeg vil tro, at hvis du kører en MCACC opsætning med den medfølgende microfon, så vil den selv sætte centerhøjttaleren til.

Alternativt må du på displayet kunne vælge de manglende højttalere fra i en surround opsætning, og på den måde gøre centeren aktiv.

• Daniel  J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#4   26. jan 2013 Jeg takker for svarerne.

#Jesper.
    Jeg har forsøgt, (endda 2 gange nu) at køre den over på 7ch stereo. Men der sker forsat intet. Kan det have noget at gøre med jeg lige nu afspiller fra CD input. Skal den over på en af de andre indgange for at understøtte mere?

#Claus. Jeg har desværre ikke fået den medfølgende microfon med, så indtil jeg finder en erstatning for denne, så køre jeg ikke med noget mcacc opsætning. Men jeg vil prøve at lege videre med 7ch stereo, og nogle videre indstillinger derfra, og se om jeg kan aktivere/deaktivere nogle af højtalerne.

• Daniel  J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#6   26. jan 2013 ... Det var sgu nemmere i gamle dage, 4 terminaler og en tænd/sluk knap. smiley
    Jeg prøver at give det et forsøg. Endnu en gang, tak for hjælpen smiley

• Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    jan 2013

Emner: 6 Svar: 64
    #8   26. jan 2013 På side 45 i den danske manual er der en del om højttaler opsætning. Du skal lige hoppe forbi de første 80 svenske sider. Hvis du har tilsluttet dit TV til Receiveren er det ikke så besværligt.

http://docs.pioneer.eu/Manuals/VSX_2016AV_S_MAN_VSX2016V_SDNF_manual/

• Daniel  J
    Daniel J Tilmeldt:
    okt 2012

#9   27. jan 2013 Brugte et par timer på skidtet i dag, og først efter jeg satte kablet over fra cd input til dvd, kom der gang i højtaleren.

Tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Bruge center højtaler til musik.

Annonce