{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.345 visninger | Oprettet:

Julie A
Julie A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15

skifte sikring på forstærker {{forumTopicSubject}}

jeg har en gammel Yamaha RX 395 forstærker, der i går pludselig valgte ikke at spille musik... Displayet virker, kabler og andet er selvfølgelig tjekket.
Jeg har fået at vide, det nok er en sprunget sikring, men hvordan finder jeg ud af, hvilken sikring, der skal bruges? Jeg har googlet på livet løs, men kan intet finde om den model desværre - om det er en automatisk sikring, en "fysisk" mv.

jeg håber, nogen herinde kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skifte sikring på forstærker
  • #1   22. mar 2013 Normalt sidder der en lille glassikring eller flere.
    De kan sidde bag på forstærkeren i en sikringsholder som vist på billedet. Glassikringens størrelse står på sikringen så det skulle være til at finde ud af.

De kan også gemme sig inde i forstærkeren, hvor du skal have hele "dækslet" af forstærkeren, så sidder de sikkert i nærheden af trafoen.

Det kan som du antyder med "automatisk" også være en thermosikring.
    Thermosikringer sidder som udgangspunkt altid inde i forstærkeren og er en lille knap (eller ligende) som skal trykkes ind.
    Så kører det igen herefter.

Så kan man jo også få fjernet støv inde i forstærkeren nå den alligevel lige er åbnet smiley
    Husk brug en godt våd klud.... NOT

Luftspray... det er sagen.

profilbillede
  • Julie A
    Julie A Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 15
    #2   22. mar 2013 haha tak for svar - jeg havde en kammerat til at åbne den, og umiddelbart er det ikke en sikring, der er gået desværre. så ikke lige et easy fix! Eller jo - det er jo meget let at købe en ny, da det her kræver, den bliver skilt ad osv, og med sådan en gammel svend, kan det ikke helt betale sig smiley

Kommentér på:
skifte sikring på forstærker

Annonce