{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.178 visninger | Oprettet:

NAD T754 eller anden? {{forumTopicSubject}}

Hej.
hvis en NAD T754 Surround Receiver kan trække et sæt Cerwin vega DC15 fuldt ud, så køber jeg den,
så det "simple/store" spørgsmål er, kan den det?
(der er sådan 2 tilslutnings muligheder bag i høøjtaleren, er det til bi-ampering ? eller hvad det nu hedder?
og hvis ja, kan forstærkeren det?.))

I første omgang tror jeg kun jeg vil køre stereo..

eller er der anden forstærker som er bedre i ca den prisklasse.
jeg satser på at købe surround receiver, da jeg snart flytter hjemme fra, og der vil jeg med 100% have surround, så jeg syntes det er lidt dumt at købe en stero forstærker nu, så ?:P ik ? ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NAD T754 eller anden?
  • #1   1. dec 2007 hey, nu har jeg forgængeren til den forstærker, altså mine er en T753v2

din forstærker kan ikke Bi-amp,
    men bii-wire kan den jo nemt, ik at det lige er det samme.

om den kan trrække CV´erne, ja de skal da nok kunne komme til at sige noget,
    og hvis det ikke er nok, kan man jo altid købe en effektforstærker.
    C272, 218/216/208, eller noget.

og en ganske go surroundreciver til prisen,
    den klare det fint til "alm" husbehov.

• #2   1. dec 2007 og ang dine højttalere, de 2 terminaler bagpå, er til Bi- wire eller amp.

• #3   1. dec 2007 Okay, men så tror jeg sku jeg køber den smiley

• DAL
    DAL Tilmeldt:
    aug 2005

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
    #4   1. dec 2007 Forstærkeren kan sagtens Bi-amp'es. Du fjerne 4 bøjler bag på recieveren. Fra front L og R OUT kører du signalet ud i en y-splitter (han-han-han), hvor det ene stik sættes i front IN og det andet i en kanal du ikke bruger eks rear IN. Dette skal naturligvis både gøres for Front L og R.

Jeg ved ikke om den kan trække de omtalte CV'er da jeg ikke har indgående kendskab til deres produkter.

Alternativt kan du jo trække bas mellemtone med en effektforstærker, som Dennis J foreslår.

• #5   1. dec 2007 hvis du alligevel skal ind og købe en, kan du jo lige høre den
    de har vel et sæt CV´er de kan sætte til,
    nogle-i-tæt-på-samme-størrelse som dem du har hjemme.

• #6   1. dec 2007 ja dennis J: det er rigtigt smiley det tror jeg jeg sir til dem.
    så kan jeg jo høre om jeg skal ha noget størrere.
    men ja, 70 NAD WATT er da ik helt slappe smiley

• #7   1. dec 2007 Thomas K :
    kan man så ik bruge nogle a de andre kanaler i forstærkeren til et eller andet?

• DAL
    DAL Tilmeldt:
    aug 2005

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 30
    #8   1. dec 2007 Hvis du bi amper med to Rear effekttrin i tilføjelse til dine fronter, så kan du self ikke bruge dem til baghøjttalere også. Det ville have været en fordel hvis det havde været en 7 kanals reciever, for så ville du stadig kunne have et 5 kanals setup, selvom du brugte 4 kanaler til dine fronter... men du kan jo starte med at bruge 4 kanaler til dine fronter, og så opgradere med en effektforstærker når du skal have surround.

• #9   1. dec 2007 Okay. det tror jeg jeg gør smiley

men ja, vil lige høre mig i hifiklubben.

• #10   1. dec 2007 70 NAD watt? .. Er det ikke bare noget hifiklubben godt kan lide at fyre af? De er vel ligeså kraftige som mange andre forskære, som opgiver deres rigtige watt tal.

• #11   1. dec 2007 Tror I en Nad T754 kunne køre nogle Dali 909 rimelig godt? smiley

• #12   2. dec 2007 troels P

helt sikkert, som sagt, jeg har en T753v2 og Dali surround system
    med C1000, 2002, 6006 og 8008, og den trækker det ganske godt.

• #13   2. dec 2007 Kunne da være man skulle have sådan en smiley Eller måske en yamaha RX-V1700.

Men måske bliver det Nad C272 + Nad T743v2 smiley

• #14   2. dec 2007 Jeg har, som Dennis J, også forgængeren til 754'eren. Og den kan godt anbefales. Den lider lidt af en "susen", men ellers spiller den bare fino.

• #15   3. dec 2007 Mads S

ja det kan der være lidt om, men ik noget man høre,
    kun når anlæget står tændt og der ikke bliver spillet på det,
    altså hvis du spiller cd, og så slukker for cd-afspilleren,
    så kun reciveren står tændt.
    så kan man fjernt høre at det suser lidt i højttaleren,
    men efter jeg købte nogle andre højttalerkabler,
    er det næsten forsvundet.

Kommentér på:
NAD T754 eller anden?

Annonce