{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kabel
  • #1   28. dec 2015 Ingen der ved om det er rigtigt eller har det ik nogen betydning det er almenligt 220 v kabel inde i højtaleren ved godt den er lavet sådan fra ny, men kan ik se formålet med bedre kabel hvis det er skod kabel der inde,,

• #2   28. dec 2015 smiley

• #3   28. dec 2015 Jeg er ikke af den overbevisning at dyre kabler nødvendigvis er så meget bedre rent lyd mæssigt men på nogle områder er der noget om snakken.

Kvaliteten af kablet/kobberets renhed har stor betydning. Jeg har ladet mig fortælle at det giver renere toner.

Længden på HT kablet er som oftest længere end de interne kabler i HT.
    Dvs. at der kan forekomme mere støj på kablet inden det når HT, som en af tingene.

Samt konstruktionen af kablet. Både inderlederen og kappen.
    Inderlederen i forhold til at få mest ud af kablet og kappen til beskyttelse mod støj.

Det er ihvertfald hvad jeg kender til ledere og folk må meget rette på mig hvis der er noget som ikke stemmer.

...

Kablet udefor HT er derfor mere sårbart end kablet inden i HT men jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil forbedre HT ved at udskifte de interne ledere men tror bare ikke du kan høre det tilgengæld kan det måles.

Debat...

• Theis F
    Theis F Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #4   28. dec 2015 Man kan hurtigt blive enige om at bedre kabler hele vejen rundt altid vil være bedst.

Men hvis man er oppe og give en okay sjat penge for sit udstyr, så må man gå ud fra at producenten ikke smider de billigeste kabler i HT på market. Hvis det derimod er selvbyg så kan det umuligt være svært at købe noget af en forholdsvis god kvalitet og smide det i.

Man kan vel også se det på to måder.
    Dit setup spiller aldrig bedre end det svageste led.
    Elller
    Dit setup kan kun blive bedre, og det er den jeg har valgt at tro på.
    Du kan jo godt få noget fornuftigt kabel til 200.- meter, hvor du ikke behøves at købe 2x3 Meter til 16.000 - 20.000.-

• #5   29. dec 2015 Ja tror også jeg giver mine HT noget godt kabel inden i, så er jeg da fri for at skifte det ud senere hen, så har man da gjordt hvad man kunne hele vejen igennem

• #6   29. dec 2015

profilbillede
  • #7   29. dec 2015

profilbillede
  • #8   29. dec 2015 Det kabel her må da være fint nok så, det er da tykkere end meget af det kabel jeg har set på fabriks HT

• #9   29. dec 2015 Jeg har aldrig set almindelig strømkabel inde i højtalere. Men synes helt klart kablerne gør forskel. Kan godt høre forskel på mine scanspeak før og efter jeg fik skiftet de indvendige kabler, og sat en ordentlig terminal bagpå. Og de tara labs kabler jeg bruger, stod imellem 22-29kr meteren dengang de kunne købes i butikkerne. Små ting kan godt gøre en større forskel i den lange ende smiley

• #10   29. dec 2015 Ja Dennis det tænker jeg også det er vel de små ting der gør det bedre, ja jeg ved heller ik lige om det er 220 v ledning men det minder ihvertfald meget om det på nogen af de HT jeg har haft, men nu har jeg brugt noget rigtig HT kabel så må det vel være godt nok til det projekt jeg har gang i tror du ik det.

• #11   29. dec 2015 Det er det temmelig sikkert. Der er ikke så meget udefrakommende inde i højtaleren til at kunne påvirke kablerne.

• #12   29. dec 2015 Nej der er enlig slet ingen ting ud over dæmpermartriale faktisk, men der er vel ik andet end og se hvordan de spiller når de bliver færdige engang

• #14   4. jan 2016 Ja Karsten tror også bare det må være fint med de kabler jeg bruger her, som du siger er der nok langt vigtigere ting man kan gøre for at få det bedste ud af det, glæder mig til at kunne stille på de forskellige ting i filteret, det er nok den største forandring der kan blive og der er jo mange muligheder i det, som jeg skal til og lære hvordan det fungere når jeg kommer så langt.

• #16   5. jan 2016 Inden i forstærkerne det lyder alvorligt Thomas er det noget du selv har skifter ud eller.

• #18   5. jan 2016 Okay så forstår jeg, for tror ik jeg har mod på at lodde nye ledninger i mine.

Kommentér på:
Kabel

Annonce