2.084 visninger
|
Oprettet:
HD eller Full HD??? {{forumTopicSubject}}
Jeg kigger på nyt TV, men ved ikke hvad jeg skal vælge, da økonomien ikke tillader helt frit valg.
Jeg skal bruge det til at se tv og film, samt spille xbox360 og ps3
Så vidt jeg har kunne læse mig til skal jeg gå efter en plasmaskærm, da den har en væsentlig hurtigere opdatering. Men jeg er i tvivl om hvor vigtigt det er om det er Full HD, eller om jeg kan nøjes med 1024x768 opløsning.
Jeg kigger på 40-42" og har kigget lidt på Panasonic TH42PX8EA i elgiganten, til 5.000,-
Kom gerne med andre bud i den prisklasse, og en masse info, da jeg ikke er helt på hjemmebane her.
På forhånd tak
/Bjørn
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 147
Ang full hd eller ej, jeg fik fortalt af en ekspedient i hfk man ikke kunne se forskel, det ved jeg nu ikke helt hva jeg skal sige til, men ja, jeg klare mig fint uden full, og det levere stadig et godt billede.
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 28
en intressant lille test.
dec 2008
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 13 Svar: 75
men ja plasma er bedre endnu... lcd overhaler den med de nyeste teknologier.. men de har dem ikke engang i hifiklubben endnu..
i de "normale" prisser er plasmaen er en del bedre til kontrast og opdateringshastighed men har den ulempe a billede i den kan brande fast jeg ville klart vælge en full hd med mpeg4 tuner i så evt spar lidt flere penge sammen..
et lille spørgsmål hvorfor har du både xbox360 og ps3 ?
apr 2008
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 4 Svar: 15
Det lyder som om jeg skal spare længe for at få et LCD der slår plasma?
Kom gerne med forslag til lidt dyrere skærme også, bare ikke kæmpedyre, men er ikke låst fast på de 5.000,- men vil jo ikke gi mere, hvis det er der jeg får mest for pengene
aug 2005
Følger: 36 Følgere: 36 AV-enheder: 1 Emner: 14 Svar: 1.172
Jeg siger ikke at deres resultat nødvendigvis er forkert (det holder jeg for mig selv i denne omgang), men der mangler bare så meget info omkring skærmene at hele testen er ubrugelig på den måde vi ser den ..
Så vil mene der stadig kun er én vej frem hvad angår skærm kvalitet - ud og kig selv ..
aug 2006
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 1 Emner: 7 Svar: 28
igen, så er tv og dets kvaliteter nu en smagssag, det er jo helt op til eget ønske hvor godt det skal være
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 439
Men kort sagt, nej full hd er ikke vigtigt i disse størrelser.
PX8 er et fantastisk køb til prisen.
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 499
Hvad du skal købe kan jeg ikke råde dig til i det prisleje, men lidt over så er Panasonic rigtigt godt.
okt 2008
Følger: 1 Svar: 1
Selvfølgelig kan der ses forskel hvis man ved hvor der skal kigges
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 10 AV-enheder: 4 Emner: 40 Svar: 499
Nej selvfølgelig er det ikke for sjovt at der er udviklet Full HD, men folk er blevet så pixel fikseret idag, at det er et salgs triks og muligheden for at sælge produktet til flere penge, selvom det ikke er nødvendigt med full HD i størrelser under 50-60".
Men du skulle prøve selv at lave en samligning af to ens skærme under 50", en i 1080p og den anden i 720p og se om du kan se forskel. Det blev jeg presenteret for, for omk 2 år siden. 2 Pioneerskærme af samme model, bare et i HD og et Ready. Der var INGEN under den presentation der kunne se forskel fra en 1/2m afstand og der vár vel 12-15 til den demo aften.
feb 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
TH42PX8EA
(link fjernet)
HD eller Full HD???