2.018 visninger
|
Oprettet:
hvor højt kan man sætte en projektor?? {{forumTopicSubject}}
Der er tale om en ASK proxima C185 ( samme som Infocus) jeg har kigget på deres hjemme side men kunne kun finde noget med afstand til lærred så den er i orden.
men rummet hvor i min projektor skal sidde har loft til kip
ca 5mm. havde i tankerne at projektoren skulle sidde på et 2-3m lang custom made rustfri rør med en plade i enden.
jeg ville gerne have den til at sidde så højt som muligt.
(uden det går ud over billedet..) så jo højre den sidder jo mere skrå vil den jo komme til at sidde.
Allan
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 18 AV-enheder: 6 Emner: 50 Svar: 418
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 5 AV-enheder: 1 Emner: 11 Svar: 364
http://www.projectorcentral.com/ASK_Proxima-C185-projection-calculator-pro.htm
Dette link viser en calculator, med præcis din projektor. Den er indrettet således, at for at lave et optimalt billede, skal den hænge således at midt linse skal hænge X antal cm. over top lærred. X udregnes på baggrund af dit lærreds størrelse. Fx. ved 210 cm. bredt lærred hedder X 43 cm.
Du kan også se, at ved 210 cm. bredt lærred skal din projektor hænge min. 3,81 m. fra lærredet og max. 4,73 m. væk.
Det er temmelig vigtigt at ramme de tal for at få bedste billede ud af projektoren. :o) Og hvis det ikke må gå ud overbilledkvaliteten, skal du følge tallende på ProjectorCentral.
Den projektor er iøvrigt ikke specielt fleksibel, så jeg tør ikke regne med at du kan få den til at hænge særlig højt, før keystoningen ikke kan være med længere.
//Thomas
mar 2008
Følger: 1 AV-enheder: 2 Emner: 1 Svar: 12
afstanden skal være imellem 3,,5 og 4 meter.
nu skal jeg så også bare vide hvor højt over lærred den må sidder uden at bruge keystone osv. har fundet den her men fatter ikke en meter af det
(link fjernet)
apr 2008
Hvis du har et 180 cm. 4:3 lærred, og projektoren hænger 3,75 m. fra lærredet, skal midt linse hænge 20 cm. over top lærred.
mar 2008
mar 2008
på Aks egen side skriver de så at den skal de der små 4 m fra lærred
men synes ikke lige jeg kan sætte de lærred mål ind i den beregner du linker til thomas?
apr 2008
Der er ikke andet for, end at du må prøve dig frem med, hvilken højde den skal hænge i, så. Men det er nok ikke ret meget mere end 20 cm.
hvor højt kan man sætte en projektor??