{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.822 visninger | Oprettet:

50 eller 100 Hz TV? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at have et nyt TV, og der er jo masser af gode tilbud, men betyder det virkelig noget, om scanningsfrekvensen er 50 eller 100 hertz?

En sælger vil jo uden tvivl anbefale 100 Hertz, men disse er også betydeligt dyrere end 50 hz.

Jeg har hørt, at menneskeøjne alligevel ikke kan opfatte mere end 50 hz, så det ville være spild af penge at vælge et med 100 hz, men nu må jeg jo hellere spørge eksperterne, så hvad siger i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  50 eller 100 Hz TV?
  • #1   7. okt 2010 Forresten har jo også lige fundet et Samsung 42" til kun 3800 kr. med 600 Hz scannignsfrekvens?!

• #2   7. okt 2010 Jeg skal vel også vælge et der understøter 1080p og ikke kun 720p HD, ikke sandt?

• #3   7. okt 2010 Det de fleste glemmer at skrive er et budget, det er jo let at finde et tv til 20000 smiley men jeg ville nok vælge et panasonic lige meget hvad

• #4   7. okt 2010 Ja, i må også gerne komme med forslag til mærker. Jeg har dog hørt, at Samsung skulle være det bedste i fladskærme.

Budgettet er lidt løst, men 4-6.000 går an. I størrelsen 32-40"

• #5   7. okt 2010 Mac:
    Der er forskel på 50 og 100 hertz, men om man kan se forskel på 100 og 600 hertz, det mener jeg personlig ikke, at man kan. (der er helt sikkert nogen herinde, det vil påstå at de kan smiley

De fleste tv er efterhånden i Full HD (1080p) jeg tror faktisk, at det er svært at finde andet.

• #6   7. okt 2010 Det her er rigtig fin og en god pris.

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/164031/Samsung-UE40C6005.html

• #7   7. okt 2010 ALDRIG stir dig blind i spec - ALDRIG
    90% (ca.) af alle tv understøtter 1080p, men lur mig om det ikke skulle være muligt at finde et 720p der tæsker et 1080p. men helst 1080p...

50, 100, 200, 400 og 600 Hz - der er en jungle uden lige. for det første, jo det menneskelige øje opfatter ikke noget over 60 Hz (60 billeder i sekundet). men når det er sagt er der alligevel forskel, det kommer nemlig an på hvilken billedbehandlings-motor der sidder i. så det er lidt svært at generalisere på den måde, men en ting; 100 hz (eller noget derover) vil være bedre end std. 50 hz

• #8   7. okt 2010 sort niveauet bliver også dybere når man har en højere billedopdatering (hz)

• #9   7. okt 2010 HVAD? jeg vil meget gerne have noget dokumentation for at sort niveauet skulle blive dybere pga højere Hz.. det har jeg aldrig hørt læst noget om

• #11   7. okt 2010 Simon B: Det er noget vrøvl... Kort og godt. På skolebænken med dig igen. :o)

Alt det der 100 - 600 hz. halløj er tillægsteknologier, som bearbejder det signal, der kommer ind i tv'et. De teknologier er som oftest et spørgsmål om at lave ekstra billeder og "putte ind imellem" de eksisterende billeder. Kører en film fx. med 24 billeder i sekundet, vil en 200 hz. teknologi lave ekstra billeder (eller vise billedet flere gange), der får det hele til at virke mere skarpt og flydende. Nogle teknologier virker upåklageligt (typisk topmodellerne), andre virker meget hjælpsomt, og kan egentlig ikke bruges.

Prøv at søg i forum - Dez og jeg har været oppe at toppes med andre om dette emne. ;o) Nogen er desværre så blændet af Sony, Phillips, Panasonics egne udsagn, at man helt glemmer virkeligheden, som fx. at det menneskelige øje IKKE kan opfange hz over 60, og at 100 hz, typsik ikke har noget med opdateringshastigheder at gøre, men netop producering, eller visning af flere billeder end der reelt vises.

• #13   8. okt 2010 Nicolaj hvid L: Sådan en plat kommentar er totalt åndsvag at komme med, det kommer jo an på om man vil have lcd (med led panel) eller plasma??
    Skal man have plasma er det bedst at vælge Panasonic
    Skal man have lcd(led) er det bedst at vælge Samsung.

Som der bliver sagt kan du ikke bare købe efter specs, du bliver nødt til at gå ud i den lokale hifiklubben eller fona og se varen!
    Tag den med hjem og se om du er tilfreds med den og så den derefter kalibreret. Længere er den ikke.

Btw. Kan godt anbefale UE55C8705 fra Samsung.
    Har det selv og hvilket super godt billede det laver smiley

• #14   8. okt 2010 600hz tv er ikke samme teknik som skaber kunstige billeder mellem de rigtige billeder. Det fortæller bare hvor mange gange i sekundet en pixel blinker og dermed hurtigere kan skifte farve. Det er en fordel til plasma skærme men ligegyldigt til LCD/LED. Men det er den salgsteknik som panasonic sælger deres tv under og dermed får folk til at tro det er et 600HZ billedkredsløb der sidder i deres skærme

men ikke anderledes end da samsung lancerede deres LED tv som led men som egentlig kun er LCD tv med LED belysning og dermed tyndere men ikke nogen forbedring af billedkvaliteten

• #15   8. okt 2010 Men tag ud og se hvilke billede du selv mener er det bedste og hvilken skærm som opfylder dine krav til betjening og lyd. og forvent ikke underværker med dit budget... men kig dig godt for da der er mere skrammel i den prisklasse end kvalitets produkter....

du kan også gå ind på flatpanels.dk og se alle deres test igennem de har derinde en liste med tv de anbefaler også iforhold til pris....

• #16   8. okt 2010 Den fordel jeg kan se i panasonic er at de opkøbte pioneer dengang de gik konkurs, så de køre med pioneer paneler. Ikke at det gør dem til de bedste men pioneer havde i hvert fald ret godt fat i det dengang de var til

men lige meget hvad så er det bare ud og kigge på de forskellige skærme - det er jo dine øjne der skal se på det, og så er sepc jo sådan set underordnet smiley

• #17   8. okt 2010 Jeg har næsten lige købt et Panasonic G20, og er rigtig glad for det. Samsung laver rigtig fede tv, men de er alt for blå i billedet sammenlignet med Panasonic. Jeg har endnu ikke set et samsung tv som kan levere ægte sort niveau.

Hvis det skal være LCD eller LED ville jeg hellere vælge Philips eller Sony

• #18   8. okt 2010 Kristian F, din kommentar er lige så latterlig.. Du fremstiller det som om at det KUN er Samsung der kan lave LCD/LED tv og Panasonic der kun kan lave plasmatv, hvilket afviger meget fra virkeligheden.

Pansonic laver de klart bedste plasmaskærme, men der er andre som er rigtig godt med.

Samsung laver langt fra de bedste LCD/LED skærme, de ligger blandt de bedste rent kvalitets mæssigt, men billedmæssigt bliver de klart overhalet af Philips & Sony og for den sags skyld osse LG.

• #19   9. okt 2010 @Kristian F
    "Skal man have plasma er det bedst at vælge Panasonic
    Skal man have lcd(led) er det bedst at vælge Samsung."
    -Hvad er det for noget af fyre af som allan også siger? Slamsung, de laver langt fra de bedste, men sælger af H til pga den monster tunge markedsføring og at de er tynde (LOL siger jeg bare)

@simon B
    "Den fordel jeg kan se i panasonic er at de opkøbte pioneer dengang de gik konkurs, så de køre med pioneer paneler. Ikke at det gør dem til de bedste men pioneer havde i hvert fald ret godt fat i det dengang de var til"

FOKERT - pioneer er ikke gået konkurs, men de lukket deres plasma afdeling ned fordi det efter deres mening ikke kunne betale sig, de havde godt fat i det - ja de havde/har de suverænt bedste plasma-paneler der er sat i masseproduktion (muligvis har der været udviklet noget der er bedre men har været for dyrt at producere)

@Rhino
    kun er LCD tv med LED belysning og dermed tyndere men ikke nogen forbedring af billedkvaliteten
    1000% ENIG!

• #20   9. okt 2010 Hold da op en diskussion der kom ud af det smiley

Helt konkret har jeg nu kigget på disse:

Samsung: (link fjernet)

Philips: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/160254/Philips-32PFL5405H.html

Panasonic: (link fjernet)

Hvad er jeres kommentarer til de 3 skærme? Det skal lige siges, at designet gerne må være fedt, derfor hælder jeg mest til Samsung, som jeg altid har synes laver de mest stilrene.

• #21   9. okt 2010 af dem vil jeg sige philips lige umiddelbart.. men har du nogle krav til dit nye fjernsyn udover det budget du har givet os

• #22   9. okt 2010 I det der tilfælde, ville jeg undtagelsesvis vælge Philips eller Samsung tv´et.

Måske Samsung, da det er den dyreste serie af dem du har valgt..

• #23   9. okt 2010 Nej ikke rigtig. Jeg skal spille lidt PS3 på det, og ellers bare se lidt film. Jeg synes dog det er meget smart, at Samsungen har avancerede tilslutningsmuligheder. Jeg har også hørt at responsetid er ret vigtigt, og den er kun 2 ms på Philipset, men på de andre er det "ikke oplyst"

• #24   9. okt 2010 Tag Philips´en. Den er bedst til spil..

• #25   9. okt 2010 Hmm... Det er svært at sammenligne sådanne specs som responstid da de sikkert måler dem forskelligt

Kommentér på:
50 eller 100 Hz TV?

Annonce