{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD REady = ????
  • #2   30. dec 2005 Sune K hold da op... Hvis alle bare går ind og søger, så kommer der aldrig nye emner! Dette er et hifigalleri, hvor man skal kunne se andres anlæg, og hjælpe hinanden! og når nu Morten L har brug for hjælp, må vi give ham noget hjælp. Men det kan jeg se Anders A allerede har gjort smiley Men det med at det kun er de dyreste plasma er da ikke helt rigtig...

Men du kan næsten ligeså godt tage et LCD TV, for de er ikke så dyre længere... Nu ved jeg ikke hvor stort det skal være, men de fleste plejer at tage en 32" og der ville denne LCD være et godt bud, på et godt TV til en fornuftig pris! (link fjernet)

• #4   31. dec 2005 mener du den her samsung med det der lys bag i? for den synes jeg personligt ikke giver særligt godt billede... man kan jo så sige, at den jo også koster næsen det dobbelte...

jeg vil sige at den her til 18000kr. står virkelig godt! det er virkelig en super skærm! (link fjernet)

men jeg vil sige at hvis man skal have en "billig" 40" og vil give lidt ekstra, så er den her helt forrygende! jeg er helt vild med denne skærm! http://www.sonycenter.dk/Roskilde/Produkter/TV/KLV-W40A10.aspx

Morten L jeg vil lige sige at de har tilbud på skærme: (link fjernet)

bl.a. denne 32" (link fjernet) og denne DVD optager: (link fjernet) for kun 14000kr.

• Mikael J
    Mikael J Tilmeldt:
    nov 2005

Følger: 1 Svar: 8
    #5   22. feb 2006 Tillade mig at rette op på et par fejl i denne tråd.

"... for at et PLASMA skal være HD ready skal det op og have en opløsning på 1024x1024 og det er kun de dyreste der har det."
    Nej. HD ready betyder at modtagere kan håndtere signalet, det har intet med opløsningen at gøre. At signalet bliver modtaget og så nedskaleret er i mine øjne en fejl i definationen af HD-mærket, men er desværre helt legalt. 1024x1024 er i øvrigt helt hen i vejret. Laveste HD defination er afair 1024x576 (altså et 16:9 ratio) 1:1 ratio har jeg aldrig hørt om som HD.

"De fleste LCD skærme har dog et høj nok opløsning til at vide HD. et HD signal er på næsten 2000x1000 hvor det analoge vi kender i dag ligger på ca. 500x400."

5:4 og 2:1 ratio. Ej, nu stopper legen sq. HD signaler er 16:9 og defineret som (bl.a.) 576p, 720p og 1080i. Dog skal jeg blank indrømme at jeg ik kan huske hvad PAL og NTSC er defineret som (som er hvad vi modtager på det normale antennenet), men det kan googles hvis det har interesse for nogen

"derfor fylder en HD kanal også 4 gange så meget på båndbredten"

Det kommer an på komprimeringsgraden. Alle signaler bliver komprimeret kraftig for kunne sendes (tag fx et på størrelse af et bmp billed som er ukomprimeret og forstil dig at skulle sende sådan 25 i sekundet i en opløsning på 1280x720). Størelses forholdet er derfor 100% afhæning af komprimerings agoritmen samt hvor kraftigt det er komprimeret. Bemærk også at størrelses forskellen på de 2 du selv nævnte er en faktor 10.

"hvilket ville sige at hvsi du skulle have HD tv via TDC kabeltv og plejer at have 40 kanaler så kan du kun få 10!"

Så simpelt kan det ikke gøres op.

"Derfor går der mange år endnu inden du ville kunne se HD tv med andet end en digital parabol!"

Hvilket i og for sig er meget mærkeligt da du har langt større båndbredte på kabelnettet end på satelitter. HD på sat er MEGET tungt komprimeret for at kunne være der, HD på kabel har langt mere at give af. Problemet ligger blot i implementering af sender teknologien.

• #6   8. mar 2006 HD Ready er blot det mærke der beviser at et givent fjernsyn er i stand til at gengive det digitale tv format, som efter planen skulle starte i slutningen af 2009...
    - flere komplicerede forklaringer er vidst ikke nødvendigt...

• #7   11. mar 2006 .

Kommentér på:
HD REady = ????

Annonce