{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Cahba.dk sliber dit gulv
Cahba.dk er passioneret omkring deres arbejde, og er eksperter indenfor gulvafslibning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Full HD / HD Ready ?
  • #1   19. feb 2010 Forskellen er skarpheden (hvor mange pixel der bliver vist på skærmen) HD ready er f.eks. 720p som er 1280*720 pixel der bliver vist på skærmen hvorimod Full HD er 1920*1080 pixel der bliver vist på skærmen..

• #2   19. feb 2010 okey så man skal have full hd nu tildags ? smiley

• #3   19. feb 2010 det mener jeg man bør

• #4   19. feb 2010 Det mener jeg også.

Især hvis du senere hen har planer om en bluray afspiller eller.
    Xbox360 / ps3.

• #5   19. feb 2010 man skal kun købe et Full HD tv, hvis man har planer om at tilslutte en PS3 eller andre ting som køre med en Full HD opløsning, ellers kan det ikke betale sig at købe en Full HD skærm, da man ikke på andre måder kan udnytte skræmen fuldt ud.

Så hvis du ikke har planer om at tilslutte en PS 3 eller ligende, så skal du ikke købe dig en Full HD skærm, for så kan du godt "nøjes" med en HD ready skærm. Men hvis du vil tilslutte en PS3 så er det en god idé at anskaffe sig en Full HD skærm.

• #6   19. feb 2010 Er enig med Dennis V.

Nu er der jo altså ingen tv udsendelser som blir sendt i full HD, så om du vælger en HD eller Full HD skærm afhænger af om du har planer om at tilslutte en bluray-afspiller eller en HD spillekonsol som eks. vis PS3

• #7   19. feb 2010 Dog er de fleste skærme i den bedre ende af skala´en udstyrret med et Full HD panel

• Sten P
    Sten P Tilmeldt:
    feb 2006

Følger: 1 Emner: 31 Svar: 176
    #8   19. feb 2010 hvorfor vælge noget der ikke er bare nogenlunde uptodate. jeg ville aldrig købe et tv der IKKE var full HD. en anden ting der også er vigtigt er at det som minimum skal være på 100hz alt efter om det er lcd, plasma, led......

dvd film er jo småt på vej ud og blu ray har fået fat. da disse type film er med høj opløsning vil det være no go at se en blu ray film på et hd-ready tv. og ellers som de andre siger...

• #10   19. feb 2010 den der nicolaj, den forstå jeg slet ikke du kommer med, det kommer dag an på hvad man skal bruge skærmen til

• #12   19. feb 2010 Sidder man med nogenlunde normal afstand fra Tv'et er der ingen i verden der kan se forskellen på et full hd og et hd ready panel.

Eneste grund til at skulle gå efter full hd er som Allan siger fordi at de (næsten) kun er at finde i den bedre ende af skalaen.

Et LG LF2500 er Full HD. Et Panasonic 37X10 er ikke full hd. Panasonic'en er stadig hundrede gange bedre på et bluray signal end LG'en er.

Opløsning er BESTEMT ikke alt.

• #13   19. feb 2010 http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511 kig lidt på den side her, den giver en god ide til om full hd er nødvendigt eller ej, og hvis du spørger mig rykker fullhd først rigtig når man kommer op på 70-80" og der over

• #14   19. feb 2010 men det fjernsyn jeg linker til ville det være lidt fremtidssekret ? ved god det ikke er 100hz

Kommentér på:
Full HD / HD Ready ?

Annonce