{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.617 visninger | Oprettet:

2 vs 4 højtalere. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg skal spille til en fest i et stort lokale, jeg har 2 stk. Dantax af ældre dato på 320watt 4vejs, jeg har desuden også 2 stk nyere eltax 240watt 2 vejs(uden diskant).

Vil lyden blive højere af at spille med alle 4 højtalere eller vil de blot "overspille" hinanden?

Og hvis jeg skal bruge alle 4 højtalere vil det så være muligt at kunne bruge 2 forstærkere.
Altså brokoble dantaxen på den store forstærker, også køre lineout fra den og ned i den anden forstærker hvor jeg kobler eltaxen til.
Eller vil der opstå en forsinkelse i lyden, fra det ene til det andet sæt højtalere?

Lokalet er 200m2
Ved godt at opsætningen er alt for lille men det bliver ikke anderledes..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 vs 4 højtalere.
  • #1   27. nov 2011 hvis du nu bare stille de hele i den ene ende. så skal du ikke tænke på forsinkelse. og ja du kan sagtens bruge 2 forstærkere. bare ikke sæt 4 højttalere til 1 forstærker. det kan den højtest sansynligt ikke tåle, og slet ikke med fuld skræld på en hel aften. 2 st på 2 forstærkere så kører det... er der ikke in line out / pre put, kan du bruge tape rec udgange. så skal du bare bruge volumekontrol på begge forstærkere.. men det kan sagtens fungere. god fest. smiley

• Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103
    #2   27. nov 2011 en fostærker kan da sagtens klare 4 stk højtallere?

Kommentér på:
2 vs 4 højtalere.

Annonce