{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Kabler på fredag.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle kollegaer på Hifigalleri. Ja jeg oprettede itdligere et indlæg, hvor jeg spurgte til Bi-Wire kabler til mine højttalere, men synes ikke rigtig at der var bid i de svar jeg fik..

Så jeg tog i den lokale hifiklub i søndags, og spurgte lidt ind sælgeren med henyn til kabler. han spurgte hvorfor jeg ville Bi-Wire højttalerne og jeg svarede simpelt som jeg kunne, at jeg geren ville fjerne lidt af den skigre klang ved høj styrke og få et mere åbent og detaljeret lydbillede.

Jeg fortalte ham, at det var Jamo Classic 8

Han svarede tilbage. Tara Labs Omni 2 Bi-Wire..

Jamen så er der vel ikke mere at snakke om, sagde jeg, og han gav mig ret..

Så jeg fik bestilt kableren hjem 2 gange 4 meter med gud-belagte fladstik og Argon banan-stik til tilslutning ved forstærkeren.

Men jeg må indrømme, at prisen bliver lidt hamber. 1200 kroner, men det er prisen som man må betale for forbedring af sin i forvejen rimelig dejlige lyd.

Men jeg sagde til ham, at hvis jeg ikke kunne høre forskel, fik han dem igen, men han garnaterede at jeg ville få en mere oløst lyd og mere velopløst musikgengivelse.

men må jeg sige noget til jer herinde?

Så synes jeg, at det er lidt sløvt, at jeg ikke har fået et ordenligt spørgsmål jeg stillede dengang med kabler her i forummet, da man burde hjælpe hinanden, når man har brug for det..

Men nok om det, jeg skal afhente kablerne på fredag, og glæder mig til at høre vhor stor forskel der er..

Men sidste ting fra mig..

Hvor stor forskel, tror i at der vil blive i lyden?

Mere detalje? Mere kontrolleret bas? Mere velopløst diskant & mellemtone?

Jeg vil geren have et uddybet svar

Linket til kablet er her:

(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kabler på fredag..
  • #1   20. dec 2006 He he hifi-klubben må elske deres kunder. Forstår ikke at man siger ja og betaler fordi sælgeren siger at kabel X er det bedste til den pågældene højtaler
    "Jeg fortalte ham, at det var Jamo Classic 8
    Han svarede tilbage. Tara Labs Omni 2 Bi-Wire..
    Jamen så er der vel ikke mere at snakke om, sagde jeg, og han gav mig ret.."
    Lån da 6 forskelige kabler med hjem (og lån evt. nogle kabler som de ikke fører i Hifi-klubben og sammenlign pris ydelse i forhold til DIT anlæg og DIN smag)

• #2   20. dec 2006 Hov hov. jeg har ikke betalt endnu, for har ikke hente kablet endnu.

Jeg har også sagt, at hvis jeg ikke kan høre forskel eller kan lide forbedringen, vil jeg have penegen igen..

Og det kunne godt lade sig gøre, og da jeg har 14 dages fuld returret, vil jeg da benytte mig af det, hvis det ikke leve rop til mine forventninger...

• #3   20. dec 2006 Allan: Du bliver nødt til at have noge mere at sammenligne med, men når du nu har retur-ret så skynd dig ind i et par andre forretninger og lån noget kabel hjem så du har noget at sammenligne med.

• #4   20. dec 2006 Se det var jo den slags svar jeg gerne ville have haft, dengang i det indlæg..

men jeg regne´r med at tage mine højttalere med op i butikken og prøve dem på nogle andre også...

• #5   20. dec 2006 Jeg skal have mere velopløst diskan tog mellemtone, det er det jeg savner. jeg hørte kablerne på et sæt Dali Ikon 8 og hørte dem med standard kabel. Der var en utrolig forskel i,lyden. mere præcis lyd og mere velopløst højtone...

• #6   21. dec 2006 Du kan selvfølgelig tage dine ht med under armen, men vil virkelig anbefale dig at lytte derhjemme under vante forhold med dit vante grej - brug en gerne en uge på at bestemme dig. Enhver seriøs butik vil gerne låne kabler ud smiley

• #7   21. dec 2006 Hmm forstår ikke hvorfor du vil biwire dine ht da du kun har en forstærker nu vil jeg ikke sidde og spille klog men har fåetstået det sådan man skal bruge 2 forstærkere for at få mere krontrold over det. Du vil køre fra A + B udgang burde du da ikke få bedre lyd ud af da det gir det samme som der køre 2 kabler og så igærmmen dine metal skinner på ht og så ud i A udgangen ? smiley

Ved så ikke om der er 2 forskellige stømforsyninger til A og B i din forstæker eller om du har anskaffet dig en mere smiley

• #8   21. dec 2006 Sonny J..

Du tager lidt fejl i dir udsagn.

Det er hvis at du vil anvende Bi-Amp, at du bruger 2 forstærkere, og det jeg vil gøre er at Bi-Wire.

Bo K.. Ja det er også plane at jeg vil gre det i stedet for..

• #9   21. dec 2006 også ka du jo lige vende tilbage og sige om de er gode allan smiley

• #10   21. dec 2006 Jepp det skal jeg nok. Det blir spændende om de er de spiller lige så godt på min egne højttalere som de gjorde på Dali Ikon 8..

• #11   21. dec 2006 hmm efter hva jeg har hørt så sku de være gode kabler . og bruger selv helix fra tara.. og det hjalp sku en del .
    tror da ikk det blir dårliger smiley

• #12   21. dec 2006 Okay. Er helix ikke den store model?

Jeg glæder mig enromt til at hære, hvor stor forskel der bliver i opæøsningen på lyden i mine højttalere..

Kommentér på:
Kabler på fredag..

Annonce