{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

lennarth n
lennarth n
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Valg af receiver? {{forumTopicSubject}}

Har snart kikket side op og side ned på alle receiver på nettet, og da jeg er ny inden for hifi kunne jeg godt bruge nogle råd.

jeg har ca 6000 kr til en receiver, så ville hører folk her inde, hvilket mærke og model i vil anbefalde?

Har kikket lidt på Marantz SR 5003, men som sagt ved ikke om det er noget billigt lort.

kom med nogle forslag, eneste krav er der skal være HDMI.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af receiver?
  • lennarth n
    lennarth n Tilmeldt:
    sep 2005

#1   12. jun 2009 hov glemte lige det er en "Surround receiver" jeg søger

• #2   12. jun 2009 http://www.hifigalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=15371

Virkelig kræs.. Har intet med annoncen at gøre..
    Har bare selv haft sådan en og den kan 100 % også leve op til dine krav.. Samt det er total fedt design med blå halvmåne osv. istedet for marantz "kedelige" design !

• #3   12. jun 2009 Jeg må give lasse p ret. Efter min mening spiller h/ks recivere lige et nummer bedre, end de mange marantz jeg har hørt.

• #4   12. jun 2009 Onkyo TX SR 607 ville nok være mit bud.
    Super surround reciever!

• #5   12. jun 2009 Hmm.. Eller du kan købe min TXSR-805 for 6k? Er op til dig smiley

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #6   12. jun 2009 Marantz eller H/K er sgu lidt op til den enkeltes temperement.. Personligt kan jeg meget godt lide begge dele.. Har H/K lige for tiden, men kunne meget meget nemt finde på at skifte til Marantz hvis der kom en billig 6003er hoppende forbi smiley

Onkyo er ligeledes et glimrende bud, og ret stærke til prisen.

Som altid med den slags her, vil jeg råde til at du går ud og lytter og danner dig din egen mening.. Mht mærkerne vil jeg mene du er på rette spor, og så er det jo i sidste ende bare at tage den, der lige er bedst for dig smiley

Held og lykke med skidtet

• #7   12. jun 2009 Onkyo er også ganske fine. Men de har slet ikke den store strømforsygning som de ellers lever højt på. Prøv at ryk låget af og se på de små lyttere mm. der sidder monteret.

• Ulrik (Kbh) _
    Ulrik (Kbh) _ Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #8   12. jun 2009 CAV's forstærkere er vist heller ikke helt dumme, og er uden alt for meget gejl. Har selv en CAV A8M, og kan ikke brokke mig over den smiley

• #9   12. jun 2009 jeg har selv h/k, og har også ejet marantz og det er bestemt en smags-sag og det er jo også ret afgørende hvilke højtalere der skal sluttes til.
    H/K er bestemt ikke mere musikalsk en marantz.
    må så siges at min erfaring med onkyo er at de er lidt tynde i lyden ligesom denons lavpris recievers(denons high-end er en anden snak)
    men igen hvilke højtalere har du??

• lennarth n
    lennarth n Tilmeldt:
    sep 2005

#10   12. jun 2009 jeg takker for jeres svar de højtalere jeg har kikket på er

B&W CM7 (front)
    B&W CM5 (Bag)
    B&W CMC (center)

men ved ikke endnu måske

Dali Mentor serien

• #11   12. jun 2009 Ulrik (Lyngby) O. Har fat i noget der. CAV A8M er en rigtig fed reciver med masser af power. Jeg har selv ejet en , og var godt tilfreds.
    Dog har den ikke HDMI og alt det andet ubrulige lir smiley

• lennarth n
    lennarth n Tilmeldt:
    sep 2005

#12   12. jun 2009 ja men hvad jeg kunne se koster den 18000 og så er det kun en stero forstærker.

eller tager jeg fejl?

• #13   12. jun 2009 du tager fejl.. den er på 6 kanaler, og kan findes brugt til max 6-8000.

• #14   12. jun 2009 Jeg ville osse kigge nærmere efter en H/K som den Lasse P linker til.

• #15   13. jun 2009 For mit valg ville der ikke være noget valg ! Men nr. 1 er altid at kører rundt til de forskellige forhandler i nærområdet.. Har selv været i situationen for flere år siden.. tror jeg hørte 5-6 forskellige forstærker samt mærker inden jeg valgte min HK 635... NU er jeg bare miljø skadet :=) Sådan bliver de flere mennesker - samme som med biler.. Kører Audi = kun Audi / Vw der dur ! Men i sidste ende er det DIG der skal syntes dit anlæg lyder godt. Så bare ud og hør på en masser forskellige.. Men med mærker som dem der er nævnt går man slet ikke galt i byen. Men helt klart køb brugt når du ikke har flere penge pt at gøre godt med samt du gerne vil have noget POWER så kommer man altså bare ikke udne om den strømstærke Harman Kardon smiley Ha en god aften..

• lennarth n
    lennarth n Tilmeldt:
    sep 2005

#16   13. jun 2009 den cav a8m se rigtig godt ud så jeg tror jeg må på jagt efter sådan en brugt.

Kommentér på:
Valg af receiver?

Annonce