{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Preamp & effekt / receiver {{forumTopicSubject}}

Goddag derude.

Ja vi står vel alle sammen i den situation, at vi gerne vil opgradere i ny og næ - men at det er pengepungen der afgør, hvornår det bliver muligt, uheldigvis. Men derfor skader det ikke at se sig om efter noget nyt.

Mit umiddelbare bud, på det svageste punkt i mit setup, vil være min Denon AVR-2307. Den er jo efterhånden en ældre sag inden for hjemmebiografen, da den ikke understøtter noget af det nymodens.
MEN jeg har derfor gjort nogle spekulationer om, hvorvidt det vil være smartere at købe en Pre og endnu en effekt (eller en 3-kanals, så centeren kører samme blok som baghøjttalerne).
De umiddelbare fordele ved det, ville være, at det blot er forforstærkeren, der skal udskiftes, hvis (når) der kommer en ny teknologi på banen igen - men er der mere at hente ved at bruge særskilt forforstærker og effekttrin?

Ordet er frit.
- Casper T.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Preamp & effekt / receiver
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   24. okt 2010 Min første indskydelse når jeg kigger på dit indlæg og efterfølgende dit setup, er nok at det var da en trist lille skærm i en biograf...

Jeg ville starte der smiley

Der er altid noget at hente ved at bruge seperat processor og effekter. Som du selv er inde på har man større frihed ved at skifte enkeltdele.
    Omvendt er denne løsning også gerne et noget dyrere bekendtskab og så tager det unægteligt en smule mere plads i ens rack smiley

Mht til dine egne forslag om effekter, så ville jeg nok nærmere forsøge at holde fronten ås ens som muligt, dvs samme eller identiske på front samt center, kontra dit forslag med center og rear.

håber du kunne bruge lidt af det... Ellers må du jo brokke dig smiley

• #2   24. okt 2010 hvad har du af budget?

• #3   24. okt 2010 Majik - Egentlig har jeg ikke planer om at skifte noget ud på nuværende tidspunkt, men hvis man faldt over noget, så kan det jo pludselig være svært at sige nej. Ydermere, så ved jeg lidt nærmere, hvad jeg skal kigge efter, hvis jeg får spurgt inden det haster.

Morten T:
    Har godt overvejet et nyt fjernsyn, men synes der sker alt for meget lige nu på den front, til at det kan være klogt at kaste måske 10.000 afsted på en skærm, der er 6 eller 10" større.

Angående effekterne, så kan jeg godt følge dig i, at fronten skal passe sammen. Lige nu har jeg mit sæt Sphinx, som gør det utrolig godt - og de er samtidig ikke ret nemme at opdrive herhjemme, og hvis de er, så kan det også godt blive en bekostelig affære.
    Men om ikke andet, så kan det da også udskiftes ligesåvel som alt andet smiley

Ja det bliver nok også begrænset med pladsen i racket, hvis der skal særskilt pre og effekttrin ind, men om ikke andet, så kan skærmen, når jeg flytter, blive hængt op på væggen og så er der en hylde mere at bruge af - hvilket burde rette problemet med pladsmangel.

Er Pre amps til at finde i en fornuftig prisklasse, hvor de samtidig har de nyere teknologier? I så fald, hvad skal man kigge efter?

• #4   24. okt 2010 hvis jeg var dig havde jeg fundet mig en kvalitets snurre forstærker, og så kører dine blokke på pre til fronterne

• #5   24. okt 2010 Altså en "almindelig" receiver, af større kaliber end den nuværende?

• #6   24. okt 2010 en snurre forstærker, så kan man altid have en tuner eller en dab til at stå ved siden af

• #7   24. okt 2010 http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=169497 hvis du har råd

• #8   24. okt 2010 Majik - interessant ser den ud, men den er jo uheldigvis længe forældet med teknologierne.
    Hvis jeg skulle udskifte, ville det samtidig være for at have understøttelse af de nyeste formater og ligeledes de nyeste teknologier.

• #9   24. okt 2010 det da p...e ligemeget

jeg kører helt uden alt det der fis

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#10   24. okt 2010 En blu-ray afspiller med de rette dekodere og dertilhørende analoge udgange, så er du ovre det problem...

Medmindre du partout vil bruge hdmi "for det er jo det nyeste og smarteste" smiley

• #11   24. okt 2010 Lige nu kører jeg Coax fra dvd og Toslink fra WDTV (fordi den ikke understøtter coax).
    HDMI har jeg ikke igennem forstærkeren, da jeg ikke er sikker på, den understøtter det - har ihvertfald aldrig forsøgt det.
    Så nu helst at jeg fortsatte med at køre digitalt på signalkilden fra afspilleren, uden egentlig at have prøvet andet.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#12   24. okt 2010 Hvilke nye formater og teknologier er det så du savner i den sunfire ? smiley

• #13   24. okt 2010 DTS HD - Dolby True HD.
    Ved ikke om der er andre standarder i omløb.

• morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

#14   24. okt 2010 En blu-ray afspiller med de rette dekodere og dertilhørende analoge udgange, så er du ovre det problem...

Den gentager vi lige atter engang så smiley

• #15   24. okt 2010 byd nu bare 8500 for den sunfire, den har været til salg i evigheder

Kommentér på:
Preamp & effekt / receiver

Annonce