Preamp & effekt / receiver {{forumTopicSubject}}
Goddag derude.
Ja vi står vel alle sammen i den situation, at vi gerne vil opgradere i ny og næ - men at det er pengepungen der afgør, hvornår det bliver muligt, uheldigvis. Men derfor skader det ikke at se sig om efter noget nyt.
Mit umiddelbare bud, på det svageste punkt i mit setup, vil være min Denon AVR-2307. Den er jo efterhånden en ældre sag inden for hjemmebiografen, da den ikke understøtter noget af det nymodens.
MEN jeg har derfor gjort nogle spekulationer om, hvorvidt det vil være smartere at købe en Pre og endnu en effekt (eller en 3-kanals, så centeren kører samme blok som baghøjttalerne).
De umiddelbare fordele ved det, ville være, at det blot er forforstærkeren, der skal udskiftes, hvis (når) der kommer en ny teknologi på banen igen - men er der mere at hente ved at bruge særskilt forforstærker og effekttrin?
Ordet er frit.
- Casper T.
apr 2007
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
Jeg ville starte der
Der er altid noget at hente ved at bruge seperat processor og effekter. Som du selv er inde på har man større frihed ved at skifte enkeltdele.
Omvendt er denne løsning også gerne et noget dyrere bekendtskab og så tager det unægteligt en smule mere plads i ens rack
Mht til dine egne forslag om effekter, så ville jeg nok nærmere forsøge at holde fronten ås ens som muligt, dvs samme eller identiske på front samt center, kontra dit forslag med center og rear.
håber du kunne bruge lidt af det... Ellers må du jo brokke dig
nov 2006
Følgere: 25 AV-enheder: 7 Emner: 234 Svar: 5.327
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 50 AV-enheder: 2 Emner: 98 Svar: 1.895
Morten T:
Har godt overvejet et nyt fjernsyn, men synes der sker alt for meget lige nu på den front, til at det kan være klogt at kaste måske 10.000 afsted på en skærm, der er 6 eller 10" større.
Angående effekterne, så kan jeg godt følge dig i, at fronten skal passe sammen. Lige nu har jeg mit sæt Sphinx, som gør det utrolig godt - og de er samtidig ikke ret nemme at opdrive herhjemme, og hvis de er, så kan det også godt blive en bekostelig affære.
Men om ikke andet, så kan det da også udskiftes ligesåvel som alt andet
Ja det bliver nok også begrænset med pladsen i racket, hvis der skal særskilt pre og effekttrin ind, men om ikke andet, så kan skærmen, når jeg flytter, blive hængt op på væggen og så er der en hylde mere at bruge af - hvilket burde rette problemet med pladsmangel.
Er Pre amps til at finde i en fornuftig prisklasse, hvor de samtidig har de nyere teknologier? I så fald, hvad skal man kigge efter?
nov 2006
okt 2007
nov 2006
nov 2006
okt 2007
Hvis jeg skulle udskifte, ville det samtidig være for at have understøttelse af de nyeste formater og ligeledes de nyeste teknologier.
nov 2006
jeg kører helt uden alt det der fis
apr 2007
Medmindre du partout vil bruge hdmi "for det er jo det nyeste og smarteste"
okt 2007
HDMI har jeg ikke igennem forstærkeren, da jeg ikke er sikker på, den understøtter det - har ihvertfald aldrig forsøgt det.
Så nu helst at jeg fortsatte med at køre digitalt på signalkilden fra afspilleren, uden egentlig at have prøvet andet.
apr 2007
okt 2007
Ved ikke om der er andre standarder i omløb.
apr 2007
Den gentager vi lige atter engang så
nov 2006
Preamp & effekt / receiver