{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.761 visninger | Oprettet:

Endelig tid til hjemmebiografen {{forumTopicSubject}}

Efter at have været hooked på film og hjemmebio siden min 12-13 års fødselsdag så har jeg endelig investeret i et hus og salget af lejligheden har givet lidt overskud. Konen er med på at hælde ca. 30-35K i en hjemmebiograf så jeg har været et smut i HIFI-Klubben.

Kigget på følgende:
Infocus IN72 plus et lærrede
Dali Concept 6 højtalerserie med Dali Concept Sub
Denon AVR-2106 (eller den tilsvarende nye model)
Denon DVD-1930

Jeg mener ovennævnte rammer knap de 30K - er jeg helt galt i byen der vil i tro?

Mit rum er et kælderrum på 3,5 x 3,6m med 2,11m rumhøjde. Der er gulvtæppe og spån/gipsplader på væggene. Jeg har regnet mig frem til et lærredsstørrelse på mellem 60 og 85" ca.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endelig tid til hjemmebiografen
  • #1   21. sep 2006 Derudover er jeg interesseret i jeres erfaringer med farve på væggene i hjemmebio'en.

    Jeg forestiller mig det kunne være fedt med en coxgrå eller en mørkeblå farve - så hjælper det helt klar på mørklægningen af rummet...


  • #2   21. sep 2006 lyder da rigtig fedt! er ret vild med infocus in serie. Men tror da godt du kan give den gas med 100" når du er 3.5 meter fra væggen?

  • #3   21. sep 2006 Ikke følge infocus hjemmeside - jeg skal jo også lige huske at regne projektorens størrelse med - så det koster jo lige 20-30 cm når kabler skal være der også.

  • #5   22. sep 2006 Anders:
    Ok - nej det havde jeg ikke set. Men det gør måske bare at man kan købe en større IN model så.... nice.

    Jesper:
    Det kan da godt være du har ret Jesper - det håber jeg sørme hehe...


  • #6   22. sep 2006 Så det er vigtigt at holde sig til Infocus' anbefalinger kan jeg ligesom forstå?

  • #7   27. sep 2006 Hej Jakob

    Lyder som om at det kunne blive fedt at se film i din kælder. Mørke farver på væggene kan da klart anbefales... ville jeg også gerne selv have, men tror ikke kæresten tillader det i vores stue ! ;o) (har dog lige fået lov at sætte mørklægningsrullegardiner op)
    Dali's Concept serie spiller udemærket... men husl nu at give penge ud til kabler.. det er altafgørende for at du får den gode lyd ud til højtalerne.

    Glæder mig til at se billeder fra biffen.

    Rune


  • #8   27. sep 2006 Rune:
    Jo tak - for hver dag der går føles det som om at den 1. november er længere og længere væk... Men forventningens glæde skal man ikke kimse af.
    Og ja kablerne skal være i orden - jeg satser på at købe de kabler jeg tilrådes af forhandleren.



Kommentér på:
Endelig tid til hjemmebiografen

Annonce