1.569 visninger
|
Oprettet:
Ny surroundforstærker og fronthøjttalere {{forumTopicSubject}}
Jeg vil have opgraderet mit surround og har kig på forstærker og fronthøjttalere i første omgang.
Jeg har kig på en Marantz SR7008 og en Denon X4000 og en Pioneer SC-LX 76. En kollega har lige købt den Denon og den er sgu lækker. Men er der andre alternativer omkring samme prisklasser?
Fronthøjttalerne kunne godt ende med at blive B&W CM8. Eller noget tilsvarende fra Dali (måske LEKTOR 8). Her har jeg også brug for lidt input
Det primære ønske er at ende med god, præcis lyd fremfor volumen hvis man kan formulere det på den måde.
På forhånd tak
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 111
Yamaha RX-A1030
Harman Kardon AVR-370
Sony STR-DN1040
Onkyo TX-NR727
apr 2014
Følger: 12 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 8
aug 2012
Følger: 8 Følgere: 7 AV-enheder: 1 Emner: 34 Svar: 233
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 1 Emner: 86 Svar: 570
Dejlig receiver som er nem at betjene og spiller med en varm lyd, har den spændt efter audiovector MI3 super
apr 2014
apr 2014
Baghøjttalerne skal på et tidspunkt også skiftes og jeg vil ikke afvise, at det også kan ende med B&W (som jeg kan forstå kræver muskler).
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 22
er selv ny indehaver af en rx a2030..
den kommer du til og blive meget glad for!! den bukker ikke under for de B&W!
den har en super varm og behagelig lyd.. selv når du spiller lavt har den bassen med..
min trækker pt et sæt SA mantra 60 som front og Mantra 10 som bag og center..
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Ganske enkelt fordi jeg syntes det er her den bedste lydgengivelse er at finde.
Hvad angår højtalere er det jo bare med at komme ud og lytte (Og gerne uden for hifiklubben også!)
Et forslag kunne være at tage et smut forbi f.eks. av-connection. Som både har system audio, monitor audio, audio vector, svs, klipsch og jamo.
Især kunne et sæt monitor audio Silver 8 måske være intressant for dig.
Skulle mene de ligger omkring 13.000 for et sæt. Så en lille smule over hvad cm8 ligger i. Men i mine øjne, er lyden også 2 helt forskellige verdener. Her er en virkelig fed højtaler i prislejet, hurtig præcis bass, god spredning som fungere godt både hvad angår film men sandelig også musik. Behagelig og flot detaljeret diskant, som bestemt ikke bliver anstrengende (Lektor!) De er helt sikkert et lyt værd!
apr 2014
Så mangler jeg "kun" højttalerne. Jeg vil helt klart også kaste et blik på de Monitor Audio.
dec 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 65
De laver alt og med filosofien: bedste højttaler til prisen, og derfor har de markedsandel i tyskland på hele 33%
Kendetegnet er neutral lyd, men med animerende spillestil der giver lyst til mere..
Jeg ville have valgt Pioneer eller Onkyo.
mar 2013
Jeg har svært ved at anbefale nogle højtalere til Denon receivere, da jeg helt generelt mener at lyden er alt for lys.
Canton laver nogle rigtig fede produkter og de brænder for deres produkter.
Dette fremgår tydeligt når man møder flere medlemmer fra familien på især tyske hi-fi messer. Til Canton havde jeg dog valgt et helt fjerede og gået efter Yamaha, som efter min personlige mening, fungere rigtig fint med Canton.
HC C: I min verden er Onkyo i 90% af alle tilfælde et no go. Jeg har absolut kun dårlig erfaring med deres receivere, som jeg syntes både mangler kontrol og fin pudsning i den øvre område, hvor diskanten ofte bliver næsten metalisk.
dec 2009
Canton og Onkyo spiller mageløst sammen, og det metalliske kan hverken jeg eller 2 af mine naboer kende. Vi spiller alle på Onkyo og Canton i hver sin prisklasse, hvor jeg har over 150000 kr stående.....Og kontrol??
Onkyo TX-NR 5009 har mere end juice nok.....især i forhold til Rotel og Marantz som begge hylede og skreg da de blev pressede på min Ref. 3.2 DC og Rotel lukkede endda ned. Se også B&W 804D tråden hvorfor.
mar 2013
Marantz mener jeg heller ikke er det bedste valg til Canton, som jeg syntes er svære at finde et godt match til. Dog har alle demonstrationer med Yamaha udstyr spændt for Canton været yderst overbevisende.
Jeg har haft fornøjelsen af at forhandle Canton. Så jeg har hørt deres højtalere på rigtig meget forskelligt udstyr, alt lige fra de almindelige Yamaha, pioneer til Music hall og high-end forstærkere hos slut kunderne. Så skulle da mene mit reference punkt er ret godt og konklutionen har alle gange stået klart, Onkyo og Canton er ikke et godt match. Lyd er jo dog heldigvis individuelt. Jeg er dog lidt interesseret i at høre om du mener at Onkyo og Canton sammen spiller lyst eller mørkt i diskant området?
dec 2009
Hvornår og hvorhenne?
mar 2013
Sidst jeg nævnte butiksnavn/e herinde, blev folk tosset og mente at det var reklame
dec 2009
Ny surroundforstærker og fronthøjttalere