{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.583 visninger | Oprettet:

Simon N
Simon N
Tilmeldt:
19. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Klipsch godt eller skidt ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Jeg har fået købt mig et sæt klipsch surrund højtalere samt en aktiv subwoofer, det var impulsivt da det enlig var et tvbord jeg købte brugt hos en fyr og han havde det der tilslag også. Jeg har aldrig hørt om mærket, har læst mig frem men der burde være nogen i Danmark som har eller hørt det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klipsch godt eller skidt ?
  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #1   28. aug 2014 Er tidligere Klipsch forhandler, så har hørt en hel del af deres højtalere.
    De laver nogle ganske fine højtalere, med stor fokus på bass området.
    Langt de fleste ligger i den mørke ende hvad angår diskant og mellemtone. Hvad angår musik mener jeg personligt de egner sig bedst til hård rock / Metal. De spiller dog også dance musik ganske glimrende.

    Det er dog ingen pop højtaler, i hvertfald ikke i mine øre. Lyden er lidt for mørk.


  • #2   28. aug 2014 De laver fine højtalere med masser af power og dynamik.

    De er ikke de mest velspillende men det er heller ikke fordi de lyder decideret dårligt. De burde efter min mening sælge mere her i Danmark end de gør.

    Min drømmerhøjtaler til hjemmebioen er KL-650-THX.


  • Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   28. aug 2014 Har lige læst om at de faktisk levere lyd

  • Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   28. aug 2014 Til de fleste biografer

  • #5   28. aug 2014 Hva peter, var det så dig jeg købte min sub af??

    Jeg har haft lidt af hver af klipsch, og også hørt en del af det efterhånden.. Jeg kan rigtig godt lide deres måde at spille på, slam i bunden, let mørk mellemtone, og diskanten der parret med det rigtige udstyr spiller super godt..
    Jeg har endnu ikke hørt en højtaler der spiller med samme dynamik som de klipsch jeg har hørt..
    Dog vil jeg gerne rette lidt på Peter og sige at jeg bestemt også syntes man kan tillade sig at smide et stykke akustisk på.. Lyder dælme også godt.. Men ja, de har deres forcer når man smider en plade rock, samt metal på.. smiley

    Jeg har pt. kun en klipsch sub, men har haft surround med klipsch, som jeg dog valgte at sælge, hvilket jeg ærgre mig over i dag..


  • Simon N
    Simon N Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   28. aug 2014 (link fjernet)

    http://www.klipsch.com/rsx-5-bookshelf-speaker/details


    Gav sgu 1400 og nej ikke stjålet !


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #7   28. aug 2014 Whazz: Jeg ved ikke helt hvad du retter på, for jeg nævnte ikke akustisk musik nogle steder. Men derimod pop. Som i min verden kræver en lidt lyst klingende højtaler. Dette skyldes i langt de fleste tilfælde jo selvfølgelig at langt det meste pop musik, er dårligt indspillet og ofte mørkt. Mørk højtaler + mørk indspilning er i mit univers et no go.

    Jeg har aldrig solgt Klipsch til så unge mennesker som dig, så jeg tvivler. Så skal det være brugt, men ham der købte min sw110 vil jeg vurdere til at være over 25 smiley


  • #8   29. aug 2014 Fair nok, vil gerne omformulere det til jeg syntes de også spiller akustisk godt så smiley

    Jo, det var også brugt, kom med min onkel? Ham jeg købte den hos havde to da jeg købte min, og havde haft stacket sw110'erne smiley mener det var fire oven på hinanden i hver side


  • Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #9   29. aug 2014 Så er det ihvertfald ikke mig smiley Jeg havde kun min sw110 og 2x g16 ude i min spisestue. Mest af alt bare for at have lidt "fest" anlæg. Men det er efterhånden nogle år siden.

  • #10   29. aug 2014 Så vidt jeg har kunne læse mig til, så har klipsch i den billige ende en tendens til at være hårde i lyden men efterhånden som man kommer op i prisklassen så bliver det bedre.

    Jeg har selv et 5.0 klipsch THX ultra sæt med XTZ subs og er meget tilfreds med dem. De giver en stor biolyd


  • #11   29. aug 2014 Søren P - drømmelyd du har der smiley

  • Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #12   31. okt 2014 Nogle der har hørt klipsch thx ultra indbygnings højtaler?


Kommentér på:
Klipsch godt eller skidt ?

Annonce