DIY Tanker {{forumTopicSubject}}
Hej
Det hele startede med at jeg ville have mig en subwoofer, som hurtigt blev til 2
Det jeg har overvejet er at lave 1 styk sub kasse med 2x8", og så en "kompakt" på toppen som fuldtone, noget ligende en 6,5" Mellemtone/bas og passende diskant til... Men kom hurtigt over i at det ligeså godt kunne være et komplet kabinet, men hvor subdelen og Fuldtone delen får hverderes Effektforstærker
enhederne havde jeg regnet lidt skulle være noget scan speak i deres classic eller discovery serie :=)
Som udgangspunkt så bygges de med tanke fra bunden, alså vil jeg gerne have et kabinet den kan gå dybt...
Designmæssigt, må det gerne være lidt funky, som udgangspunkt er der ikke noget designmæssig der ikke kan lave sig gøre, da min bror er inventarsnedker så evner er der nok af
Men jeg kan næppe være den første som har tænkt disse tanker, hvad skal jeg være opmærksom på, gode råd, tricks, frarådning osv :=) håber i kan give lidt input
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
sep 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 34 Svar: 702
Du vil lave et par subwoofere med 2x8" i der skal gå ekstremt dybt? = Større kabinettet..
Og så en fuldtone + diskant i toppen?
Hvis det var mig havde jeg bare valgt et almindeligt 3 vejs system.
Og så angående det ord "funky" der så meget du at du er ude i noget 6 kantet kabinetter eller noget i den stil noget lidt mere ualmindeligt?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 AV-enheder: 2 Emner: 36 Svar: 606
jeg vil ikke som sådan lave en sub kasse på bunden, men jeg vil lave en højttaler (samlet) udført som bi-amp, men top/bund om man vil
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 11 AV-enheder: 1 Emner: 28 Svar: 822
DIY Tanker