1.131 visninger
|
Oprettet:
Skal have nyt TV.. {{forumTopicSubject}}
Og jeg har kigget på denne her.. (link fjernet)
Jeg kan få den billigt... 11000kr... er det godt.. eller kan jeg finde noget der er bedre...
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 39 Svar: 418
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.569
Skal du ud og investere i en skærm i dnne størrelse skal du ha Samsung eller Pioneer eller Philips...
Jeg ved et for har været i praktik hos Expert i 3 uger... De vil ikke engang sælge Panasonic...
feb 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
aug 2005
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 25
og køb aldrig alfa view, det er noget bras som er forældet og dårlig kvali. utrolig uskape billedet, og de deres pixel har det med at ryge sig en tur..
aug 2005
jan 2006
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 12 Svar: 142
I øvrigt er plama i den dyre end altid at fortrække fremfor LCD.
Plasma gengiver langt flere nuancer end hvad et LCD kan samt har et lang bedre kantrastforhold.
Man skal ikke tage højde for forvrængede farver uden for synsvinklen som man skal på LCD.
Iøvrigt er opdateringstiden på plasma tv på MIKRO- og ikke mili-sekunder som er det hurtigste et LCD kan klare...
Plasma skærmene har været gennem en hård tid med fastbrændte billeder samt enormt strømforbrug. Der er nu teknikker der skubber billedet uden man ser det, og derved undgås fastbrænding af billedet. Strømforbrug kan aldrig helt sammenlignes. Et LCD bruger samme konstante effekt. Dette skyldes at alle pixels er tændte på et LCD (baggrundsbeløsning - også derfor man skal være opmærksom på sort-niveauet på LCD'er).
Et plasma-tvs pixels (gasceller) lyser kun når de skal gengive en farve. Det vil sige at alle pixels på et plama ikke lyser samtidig (da der som oftest er noget sort på billedet i udsendelsen som tvet ikke behøver at oplyse), hvorfor et plasma-tvs strømforbrug er svingende. Gennemsnitsforbruget er dog ved at komme ned på LCD-viveau.
Havde jeg pengene havde jeg købt plasma, men med minimum opløsning på: 1280 x 720.
Skal have nyt TV..